خوشامدگویی تهران به نوزادان تازه متولد شده با کاشت نهال

به گزارش سردبیر پرس، مریم اردبیلی با بیان اینکه پویش «نفس‌های تازه شهر» ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: این پویش با همکاری و مشارکت سازمان فضای سبز و بوستان‌ها و ستاد راهبری مشارکت‌های محلات شهر تهران در سطح محله‌های پایتخت اجرا می‌شود. به گفته مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، در این […]

به گزارش سردبیر پرس، مریم اردبیلی با بیان اینکه پویش «نفس‌های تازه شهر» ۱۵ اسفند لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: این پویش با همکاری و مشارکت سازمان فضای سبز و بوستان‌ها و ستاد راهبری مشارکت‌های محلات شهر تهران در سطح محله‌های پایتخت اجرا می‌شود.
به گفته مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، در این برنامه خانواده نوزادان تهرانی که توسط بانوان کارگروه سبک زندگی و خانواده (تسنیم) شناسایی شده‌اند و فضای کاشت نهال برای آنان در بوستان‌های محلی یا بزرگ و کمربند سبز تهران فراهم است، با هماهنگی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و ادارات فضای سبز مناطق ۲۲ گانه اقدام به کاشت نهال خواهند کرد. همچنین مراسم افتتاحیه پویش «نفس‌های تازه شهر» روز شنبه ۲۱ اسفندماه با مشارکت مناطق ۲۲، ۲۱ و ۵ به میزبانی منطقه ۲۲ در پهنه غربی بوستان چیتگر برای غرس ۵٠ درخت به نام نوزادان مشمول طرح برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به ادارات بانوان مناطق یا سراهای محله‌ها ضمن مشارکت در این پویش تصاویر غرس نهال را با #نفسهایتازه_شهر در فضای مجازی منتشر کنند، گفت: بهار فصل رویش، سرزندگی و حیات دوباره طبیعت است و با حضور خود جان دوباره ای به طبیعت می بخشد و در این میان تولد هر نوزاد در هر خانواده‌ای به مثابه بهار زندگی می‌ماند که شادی و نشاط و سرزندگی را به خانواده‌ها مژده می‌دهد.
اردبیلی با اشاره به اینکه میلاد فرخنده هر نوزاد نه تنها به خانواده بلکه به شهر جان دوباره می‌بخشد، بیان کرد: حضور هر نوزاد در شهر به عنوان شهروندی جدید محسوب شده و حیات شهروندی را تداوم می‌بخشد.
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: شروع بهار نمادی برای حیات دوباره و تولد هر نوزاد نویدبخش حضور یک شهروند جدید در شهر است که در همین راستا پویش «نفس‌های تازه شهر» بهانه خوبی برای گرامیداشت حضور شهروندان جدید پایتخت است.
منبع : مهر نیوز