دام عشایر اردبیل در برابر «تب کریمه کنگو» صیانت می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حیدری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح بسیج جامعه عشایری برای سمپاشی جایگاه‌ها و واحدهای دامی در منطقه عشایری اصلاندوز اظهار کرد: بسیج عشایر در کنار گروه‌های جهادی بسیج سازندگی کمر همت بستند تا در شرایط شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» با آفت کنه مقابله کنند. وی تصریح کرد: […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حیدری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از طرح بسیج جامعه عشایری برای سمپاشی جایگاه‌ها و واحدهای دامی در منطقه عشایری اصلاندوز اظهار کرد: بسیج عشایر در کنار گروه‌های جهادی بسیج سازندگی کمر همت بستند تا در شرایط شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» با آفت کنه مقابله کنند.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ده‌ها مرکز نگهداری دام در جامعه عشایری و روستایی اصلاندوز، پارس‌آباد و بیله‌سوار مورد سمپاشی قرار گرفته و این فعالیت‌ها همچنان تا بهبود شرایط و رفع کنه آلوده ادامه خواهد داشت.
فرمانده بسیج عشایر استان اردبیل گفت: بسیج در همه مقاطع سخت در کنار آحاد مردم به ویژه گروه‌های تولیدکننده و جامعه عشایری و روستایی بوده و سعی کرده تا با مقابله با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و یا مختص دام جلوی تلفات و یا انتشار ویروس را بگیرد.
حیدری افزود: تمام سعی ما بر این است تا در آستانه عید قربان در بر خرید و فروش دام و نگهداری مقطعی آن افزوده می‌شود، با عامل انتشار بیماری «تب کریمه کنگو» که کنه است، برخورد جدی شده و با سمپاشی و ضد عفونی این محل‌ها جلوی انتشار ویروس و آفت گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی دامداران جامعه عشایری و روستایی سلامت دام و ذبح مناسب را در ایام پیش رو شاهد باشیم که قطعاً دامپزشکی در این زمینه به صورت تخصصی تأییدیه بهداشتی ارائه کرده تا مردم از سلامت دام اطمینان حاصل کنند.
فرمانده بسیج عشایر استان اردبیل اضافه کرد: سعی بر این است تا با همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نیز همتی راستین انجام دهند تا شاهد برچیده شدن بساط بیماری «تب کریمه کنگو» و آثار و تبعات نامبارک آن باشیم.