دانشگاهیان : سرمایه مادی ومعنوی در خدمت توسعه قشم قرار گیرد

 به گزارش سردبیر پرس، دانشگاهیان قشم دراین دیدار تصریح کردند: این جزیره ظرفیت های بسیار توانمندی در حوزه اقتصادی و دریا دارد که رشته های مرتبط با دریا و همچنین مشاغل مورد نیاز با این صنعت راه اندازی شود تا دانشجویان پس از تحصیل سرگردان نباشد. این عده همچنین توجه جدی مسوولان منطقه آزاد و […]

 به گزارش سردبیر پرس، دانشگاهیان قشم دراین دیدار تصریح کردند: این جزیره ظرفیت های بسیار توانمندی در حوزه اقتصادی و دریا دارد که رشته های مرتبط با دریا و همچنین مشاغل مورد نیاز با این صنعت راه اندازی شود تا دانشجویان پس از تحصیل سرگردان نباشد.
این عده همچنین توجه جدی مسوولان منطقه آزاد و شهرستان را معطوف به همکاری و هماهنگی بین بخشی و رفع چالش های موجود برای توسعه زیر ساختی قشم در آینده خواستار شدند و افزودند: باید سرمایه عظیم مادی و معنوی به سمت تولید واشتغال در قشم جمع شود.
دانشجویان مسیر توسعه قشم را شناسایی کنند
رییس مرکز آموزش عالی قشم گفت: برای توسعه قشم باید دانشجویان مسیر توسعه جزیره را شناسایی کرده و اطلاعات مناسبی در مورد این جزیره کسب کنند و دیدگاه جدیدی باید در بین دانشجویان شکل بگیرد تا به صورت همزمان آموزش را در کنار بازار کار دریافت کنند.
منصور آزاد روز سه‌شنبه در دیدار دانشجویان و دانشگاهیان با امام جمعه قشم افزود: شناخت از ظرفیت‌های جزیره قشم  اطلاع از طرح‌های توسعه منطقه و نزدیک شدن دانشگاه و صنعت به یکدیگر  از سایر عوامل حضور دانشجویان در مسیر توسعه قشم است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد تصریح کرد: جایگاه دانشگاه‌ها نیز در توسعه قشم باید تدوین و تعیین شود لذاحضور منطقه آزاد در جزیره قشم و امکانات ویژه توسعه مناطق آزاد با همکاری دانشگاه شرایط اشتغال و ارزآوری را فراهم کند.
دانشگاه پیام نور قشم از ۳۷ کشور دانشجو جذب کرده است
 رییس دانشگاه پیام نور قشم با اشاره به اینکه هم اکنون از ۳۷ کشور دنیا در پردیس دانشگاه پیام نور قشم دانشجو جذب شده و شرایط مناسبی برای تبدیل جزیره قشم به مرکز علمی در منطقه وجود دارد ،گفت: هم اکنون سه هزار دانشجو در قشم مشغول تحصیل هستند که یکهزار و ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی فعالیت می‌کنند.
مصطفی نقی زاده در دیدار  افزود: همچنین با تدابیر اتخاذ شده، از ظرفیت استانی و استان‌های همجوار برای تدریس در همه رشته‌ها استفاده می‌شود بنا براین با سیاست پیش‌بینی شده در این دانشگاه برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری بومی‌گزینی می‌شود.
رییس دانشگاه پیام نور قشم با بیان اینکه تا سال آینده تعداد دانشجویان به پنج هزار دانشجو می‌رسد افزود: هم‌ اکنون امکان تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی در هر رشته‌ای از دانشگاه‌های پیام نور کشور به صورت پردیس بین‌الملل در واحد قشم وجود دارد.
رییس دانشگاه پیام نور قشم با بیان اینکه تمام دانشجویان واکسینه نشده‌اند، گفت: در ترم جاری تمام کلاس‌ها و آزمون مقطع کارشناسی به صورت مجاری است و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری آزمون‌ها به صورت مجازی و حضوری انجام می‌شود، این امتحانات در دانشگاه، با تجهیز ۱۰۰ دستگاه رایانه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت مجازی و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قشم راه اندازی شود
 امام جمعه قشم نیز با گرامیداشت روزی دانشجو، گفت: راه اندازی پردیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به عنوان نخستین مطالبه جامعه دانشگاهی و مردم است که باید با تعامل صحیح و برنامه ریزی، از این ظرفیت استفاده شود.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: همچنین از ظرفیت مناطق آزاد در توسعه علمی کشور استفاده شود تا ضمن پذیرش دانشجو و تبدیل شدن این جزیره به قطب علمی منطقه، ارزآوری و توسعه را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید مطالبه گر و عدالت خواه باشند، ادامه داد: در بیانیه دوم گام انقلاب تاکید شده است که دانشجویان باید با این روحیات آشنا و در جامعه فعال باشند.
امام جمعه قشم تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود تا دانشجویان ضمن آشنایی با ارکان این بیانیه، آن را به درستی ترویج دهند.
وی با تاکید بر جذب دانشجویان خارجی در قشم افزود: شهرک دانشگاهی قشم باید به زودی در قشم احداث شود تا امکانات و شرایط حضور دانشجویان از سراسر دنیا در آن فراهم شود.
به گزارش سردبیر پرس، جمعی از دانشجویان بسیجی، فرمانده سپاه و روسای دانشگاه قشم به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با امام جمعه قشم دیدار و گفت و گو کردند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.