دخالت بیگانگان در منطقه محکوم به شکست است

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: در تقویت روابط ایران و آذربایجان و برای نشان دادن حسن همجواری در مراسمی که در سفارت آذربایجان در تهران برگزار شد، حضور پیدا کردیم تا با همراهی سایر سفرا رایزنی‌ها و تعاملات بیشتری را زمینه‌ساز شویم. وی تصریح کرد: در این نشست ما پیام […]

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: در تقویت روابط ایران و آذربایجان و برای نشان دادن حسن همجواری در مراسمی که در سفارت آذربایجان در تهران برگزار شد، حضور پیدا کردیم تا با همراهی سایر سفرا رایزنی‌ها و تعاملات بیشتری را زمینه‌ساز شویم.

وی تصریح کرد: در این نشست ما پیام دوستی و حسن همجواری مسئولان کشورمان را به اطلاع سفیر جمهوری آذربایجان در ایران رساندیم تا آنها این پیام دوستی و همسایگی ما را به سران خود اطلاع بدهند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: به نفع هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است که با در نظر گرفتن مصلحت ۲ کشور اجازه دخالت بیگانگان به ویژه نیروهای رژیم صهیونیستی را در منطقه نداده و در پایداری و تأمین امنیت مرزی تلاش کنند.

اسماعیلی افزود: در رایزنی با مسئولان کشوری قرار است گمرک آزادلو نیز به عنوان گمرکی فعال در منطقه محروم گرمی راه‌اندازی شود که راه‌اندازی این معبر می‌تواند زمینه تعاملات و ارتباطات بیشتر را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: سوءتفاهم‌ها با حسن نظر مسئولان ۲ کشور به ویژه جمهوری آذربایجان پایان می‌یابد و به هیچ وجه نباید تحت تأثیر بیگانگان قرار گرفت بلکه تقویت روابط ایران و آذربایجان به نفع هر ۲ کشور خواهد بود.

اسماعیلی اضافه کرد: ما باید از ظرفیت منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان و همچنین بهره‌برداری از رودخانه بالهارود استفاده کرده و بیش از گذشته تعاملات خودمان را افزایش بدهیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار این امر، استقلال کشورها نیز بسیار مهم و موضوع اساسی است که قطعاً مسئولان جمهوری اسلامی ایران برخی مسائل را از سر خیرخواهی به طرف آذری اعلام می‌کنند تا نسبت به رفع ایرادات و اشکالات اقدامات لازم و پیشگیرانه در دستور کار قرار بگیرد.