دخالت مستقیم آمریکا در انفجار خط لوله انتقال گاز «نورد استریم»

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه طی اظهاراتی در یک نشست خبری، آمریکا را به دخالت مستقیم در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا «نورد استریم» متهم کرد. بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» در نشست مشترک خبری با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» و خبرگزاری […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه طی اظهاراتی در یک نشست خبری، آمریکا را به دخالت مستقیم در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا «نورد استریم» متهم کرد.
بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» در نشست مشترک خبری با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» و خبرگزاری «نووستی» ضمن اشاره به این موضوع گفت که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به توانایی در تغییر سریع موضع خود مشهور است؛ زیرا او گفت که ناتو هرگز وارد جنگ علیه روسیه نخواهد شد و برلین برای کی یف تانک ارسال نخواهد کرد؛ ولی همزمان وزیر امور خارجه‌اش گفت که آنها عملاً در حال جنگ علیه روسیه هستند.
لاوروف همچنین گفت: همه طرف‌ها خواهان پایان دادن به درگیری با اوکراین هستند، اما زمان عامل اصلی نیست. هر چه غرب روند ارسال سلاح‌های دوربرد برای کی یف را شدت بخشد، به همان اندازه نیاز به دور کردن آن از خاک روسیه بیشتر می‌شود.
لاوروف تصریح کرد: دیپلماسی روسیه فعالانه در حال تقویت ارتباطات خود و روشن کردن حقیقت در عرصه بین المللی است.
قابل ذکر است که انفجار خطوط لوله گاز «نورد استریم ۱» و «نورد استریم ۲» که برای صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک در نظر گرفته شده بود، در سپتامبر گذشته رخ داد.