دختران هندی فاتح سکوهای انفرادی بدمینتون جام فجر شدند

دختران بدمینتون باز هندی با رنک ۷۳ و ۵۴ در فینال مسابقات بین‌المللی جام فجر در بخش انفرادی زنان رقابت کردند و تانیا همانت قهرمان شد. به گزارش سردبیر پرس، سی و یکمین دوره مسابقات بدمینتون جام فجر که از ۱۱ بهمن در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهدی شیرودی تهران آغاز شده بود امروز با […]

دختران بدمینتون باز هندی با رنک ۷۳ و ۵۴ در فینال مسابقات بین‌المللی جام فجر در بخش انفرادی زنان رقابت کردند و تانیا همانت قهرمان شد.

به گزارش سردبیر پرس، سی و یکمین دوره مسابقات بدمینتون جام فجر که از ۱۱ بهمن در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهدی شیرودی تهران آغاز شده بود امروز با برگزاری دیدارهای فینال به پایان‌ می‌رسد. در فینال زنان، تسنیم میر از هندوستان که رنک ۵۴ دنیا را در اختیار دارد مقابل تانیا همانت، هم‌وطنش با رنک ۷۳ دنیا نتیجه شکست خورد. تانیا همانت توانست قهرمان شود و جایزه ۱۳۰۰ دلاری را به خانه ببرد.
تسنیم که در دوره قبل این مسابقات قهرمان شده بود و امسال نتوانست از عنوان خود دفاع کند. او نایب قهرمان شد و جایزه ۶۵۰ دلاری را کسب کرد.  آدیتی بهات هندی و استفانی ویدجاجا از اندونزی نیز سوم مشترک شدند و هر کدام جایزه ۳۰۰ دلاری گرفتند.
در جدول اصلی زنان این مسابقات ۲۶ ورزشکار ایرانی حضور داشتند که رومینا تاجیک، آیدا عنایتی، یگانه کرمانی، فاطمه بابایی، فاطمه مونس خواه و ساره امینیان با شکست حریفان ایرانی خود به مرحله دوم رسیدند. در این مرحله نیز فاطمه بابایی با شکست فاطمه مونس خواه راهی مرحله یک هشتم شد. او در مرحله یک هشتم مقابل حریف اندونزیایی متوقف شد.
همچنین در جدول اصلی دونفره زنان نیز ۱۴ تیم از ایران حضور داشتند که ۱۰ تیم در دور اول و ۴ تیم در دور دوم متوقف شدند.
* نتایج مرحله نهایی جدول اصلی انفرادی زنان:
تسنیم میر هند صفر – تانیا همانت هند ۲
* نتیجه مرحله نهایی جدول اصلی دونفره زنان:
جسیتا پوتری میانترو و فبی ستیانیگروم از اندونزی ۲ – گوپی کی و ژینگ از مالزی یک
سامیا لیما و جولیانا ویانا از برزیل و ریدیا اولیا پاتاسیا و کلی لاریسا از اندونزی نیز سوم مشترک شدند.
در این مسابقات ۱۲۴ بازیکن مرد که ۹۶ نفر آنها خارجی و ۹۵ بازیکنان زن که ۶۷ نفر آنها خارجی هستند حضور داشتند. بازیکنان خارجی از کشورهای کانادا، هند، پرتغال، چین، اردن، چین تایپه، پرو، مالت، بلغارستان، مالزی، فیلیپین، ترکیه، نپال، اندونزی، ویتنام، برزیل،سریلانکا، دانمارک، لهستان، قزاقستان، ایران، عراق، هلند، سنگاپور، تیمور شرقی، اسلواکی بودند.
انتهای پیام