درخواست دولت ها برای حذف محتوا از توئیتر رکورد زد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، طبق داده های جدیدترین گزارش شفافیت توئیتر، دولت های مختلف۴۳ هزار و ۳۸۷ درخواست قانونی برای حذف محتوا از ۱۹۶ هزار و ۸۷۸ حساب کاربری در بازه ای ۶ ماهه ارائه کردند. به گفته توئیتر این بیشترین میزان درخواست دولت ها برای حذف محتوا از زمان آغاز […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، طبق داده های جدیدترین گزارش شفافیت توئیتر، دولت های مختلف۴۳ هزار و ۳۸۷ درخواست قانونی برای حذف محتوا از ۱۹۶ هزار و ۸۷۸ حساب کاربری در بازه ای ۶ ماهه ارائه کردند.
به گفته توئیتر این بیشترین میزان درخواست دولت ها برای حذف محتوا از زمان آغاز انتشار گزارش شفافیت توئیتر در سال ۲۰۱۲ میلادی است.
۹۵ درصد درخواست های قانونی مربوط به ۵ کشور و بیشترین تعداد آن نیز به ژاپن تعلق داشت. پس از آن روسیه، ترکیه، هند و کره جنوبی بیشترین درخواست برای حذف محتوا را ثبت کرده اند.
توئیتر اعلام کرد در پاسخ به ۵۴ درصد از درخواست های قانونی که از سراسر جهان در این بازه دریافت کرده، دسترسی به محتوا در برخی کشورها را منع کرده و در برخی دیگر صاحبان حساب های کاربری را ملزم به حذف آنها کرده است.
شینید مک سویینی نائب رییس سیاست گذاری جهانی توئیتر در این باره می گوید: ما با چالش بی سابقه ای روبرو شده ایم زیرا دولت های سراسر جهان بیش از پیش برای دخالت و حذف محتوا تلاش می کنند. این رفتار تهدیدی برای حریم خصوصی و آزادی بیان به حساب می آید و البته روند نگران کننده ای است که باید به آن توجه کرد.
تعداد حساب های کاربری که در درخواست های قانونی برای حذف محتوا ذکر شده بودند، ۵۰ درصد نسبت به ۱۳۱ هزار و ۹۳۳ حساب مربوط به ۶ ماه قبل از آن بیشتر بودند.
همچنین طبق گزارش شفاف سازی توئیتر درخواست دولت ها برای ذخیره اطلاعات حساب ها نسبت به بازه قبل حدود ۴ درصد کاهش یافته است. براساس داده های موجود حدود ۵۷ درصد درخواست های مربوط به اطلاعات حساب های کاربری به آمریکا مربوط است و این کشور به تنهایی بزرگترین دولت درخواست کننده اطلاعات از حساب ها است.
در حال حاضر بیشتر شبکه های اجتماعی بزرگ با تحقیقات وسیع دولت ها و قانونگذاران درباره محتوای خود روبرو هستند.
سال گذشته نیز توئیتر به دلیل بازبینی محتوا و اجرای قوانین به چالش های بزرگی با دولت های هند و نیجریه برخورد.