درخواست مشترک آمریکا و اروپا از طالبان برای توقف حملات بهاره

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ایندیپندنت، اتحادیه اروپا و آمریکا در بیانیه ای مشترک از گروه طالبان خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر جنگ بهاری اعلام‌ نشده خود علیه دولت افغانستان را متوقف کند. نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ، انگلیس و آمریکا پس از نشستی درباره روند صلح افغانستان در برلین […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ایندیپندنت، اتحادیه اروپا و آمریکا در بیانیه ای مشترک از گروه طالبان خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر جنگ بهاری اعلام‌ نشده خود علیه دولت افغانستان را متوقف کند.
نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناتو، نروژ، انگلیس و آمریکا پس از نشستی درباره روند صلح افغانستان در برلین خشونت جاری طالبان را با شدیدترین لحن محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: ما ادامه خشونت جاری در افغانستان را که طالبان عمدتا مسئول آن است به شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم و از تمام طرف‌ها می‌خواهیم گام‌هایی فوری برای کاهش خشونت و به ویژه جلوگیری از تلفات غیرنظامی بردارند تا شرایط سازنده برای رسیدن به توافق سیاسی فراهم شود. شرکت‌کنندگان جلسه از طرف‌ها همچنین می‌خواهند به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و هرچه سریع‌تر در خصوص گام‌هایی در راستای رسیدن و اجرای آتش‌بس فراگیر و دایمی به توافق برسند.
نمایندگان کشورهای کمک‌کننده به افغانستان بر خواسته مردم این کشور برای پایان جنگ و خشونت تاکید کرده و توضیح داده‌اند که پایان جنگ و صلح عادلانه تنها از راه مذاکرات برای توافق سیاسی میان افغان‌ها دست یافتنی است.
این کشورها بر ضرورت تسریع روند صلح به رهبری افغان‌ها و کار مشترک با دولت، طالبان و جامعه مدنی و گروه‌های سیاسی اشاره کرده‌اند تا بستر رسیدن به توافق سیاسی و صلح فراگیر و دایمی فراهم شود.