درخواست کشورهای اروپایی برای مذاکره/ذخایر ارزی جای نگرانی ندارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جمع مردم شهرری اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از تحریم‌ها خنثی شده و تولیدها افزایش یافته و میزان قابل توجهی نفت صادر می‌کنیم و تجارت ۴۰ تا ۵۰ درصدی در منطقه داریم و از روابط تجاری خوبی برخوردار هستیم. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جمع مردم شهرری اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از تحریم‌ها خنثی شده و تولیدها افزایش یافته و میزان قابل توجهی نفت صادر می‌کنیم و تجارت ۴۰ تا ۵۰ درصدی در منطقه داریم و از روابط تجاری خوبی برخوردار هستیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست در تحریم‌ها وارد جنگ ترکیبی شده است گفت: امروز دیدیم که در جنگ ترکیبی هم شکست خورده اند و دیدیدم که مردم به ویژه زنان با بصیرت و دختران با فضیلت دشمن را در این میدان ناکام گذاشته اند و ملت ایران هویت دینی خود را به برکت خون شهدا بازیافته اند.
رئیس جمهور عنوان داشت: مناطق مختلف دنیا که بد عمل کردند و به ملت ما جفا کردند پیام می‌دهند که گفتگو کنیم، آنان جفایی در حق ملت ایران کردند با این تصور که می‌توانند کاری پیش ببرند اما نمی‌دانستند که پیوند این مردم با امیرالمومنین و خاندان اهل بیت است.
رئیسی گفت: دشمن اگر می‌خواهد رابطه امام با امت را باید باید آن در عاشورا بیابید، آنان دچار اشتباه در محاسبات ایران شدند چرا که ملت ایران سلحشور و با بصیرت هستند با وجود تحریم‌ها ملت از اهدافشان باز نماندند و علی رغم تمام مشکلات شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات حل می‌شود.
وی عنوان داشت: امروز شرایط کشور به سویی است که با وجود مشکلات و تنگناهای معیشتی با کمک مردم آینده روشنی خواهد داشت، دولت در خصوص بیکاری کار می‌کند و در ۱۹ استان با نزول بیکاری روبرو هستیم، امروز کارگاه‌های مختلفی را بررسی کردیم که با تمام توان فعال هستند و مشکلات مردم شهرری در خصوص راه‌ها و بیمارستان رفع خواهد شد و بارها اعلام کرده ایم که ذخایر ارزی کشور جای نگرانی ندارد.
رئیسی خطاب به مسئولان بیان داشت: بهترین وسیله تقرب برای مسئولان خدمت و گره گشایی از کار مردم است، باید کاری کنید که مردم از ادارات ناراضی بیرون نروند، جایگاه ما برای مردم نوکری است، مبادا مردم با روابط ناسالم و فساد اداری مواجه شوند، وظیفه ما این است که مجاهدانه به مردم که ۴۴ سال پای انقلاب بوده اند خدمت کنیم.
وی بیان داشت: همه کارکنان اداری در سراسر کشور بدانند اراده ما در دولت تبعیت از ارزش‌های انقلاب بر اساس خواسته مردم است و نباید اجازه فساد بدهیم و باید با قاطعیت با آن برخورد صورت بگیرد.
رئیسی با اشاره به اینکه ما پیشرفت و توسعه را برای کشور ضروری می‌دانیم افزود: طبق فرمایش رهبر پیشرفت در پرتو عدالت باید باشد، لذا بدانید که امروز گفتمان دولت در پرتو عدالت خواهد بود و کار ما در ۴۴ ساله شدن انقلاب اول نگاه به آنچه انجام شده و شکر آن را در گره گشایی مردنم داشته باشیم و به نسل نو که دوران جنگ و امام را ندیده اند با روش نو ارزش‌ها را معرفی کنیم.
رئیس جمهور گفت: امروز کار این منطقه و شهرری و مسائل رصد شد و در شورای اداری به صورت خاص بررسی می‌شود تا مشکلات حل شود.