درک متقابل صنعت و محیط زیست نسبت به هم ضروری است

به گزارش سردبیر پرس، بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز امروز ۱۲ اسفندماه با معرفی ۶ برگزیده در تهران از مجموع ۶۵ برگزیده ملی به کار خود پایان داد. سعید محمودی در بیست و دومین همایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان تهران که به صورت ارتباط زنده ویدئو کنفرانس […]

به گزارش سردبیر پرس، بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز امروز ۱۲ اسفندماه با معرفی ۶ برگزیده در تهران از مجموع ۶۵ برگزیده ملی به کار خود پایان داد.
سعید محمودی در بیست و دومین همایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان تهران که به صورت ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با سازمان حفاظت محیط زیست و به صورت ملی و همزمان برگزار شد با بیان اینکه در این دوره صنایع، معادن و واحدهای خدماتی در ۱۰ گروه بررسی شده‌اند، گفت: در شهری مانند تهران با جغرافیای کوچک و انبوهی از بار صنعتی که در طول این سال‌ها رشد یافته، آلودگی به فرض رعایت استانداردها همچنان وجود داشته و تأثیرات زیادی بر محیط زیست به همراه دارد.
وی افزود: اما در این شرایط سخت واحدهای صنعتی و خدماتی هم هستند که به فکر بهتر کردن شرایط و محیط زیست اطراف خود بوده و به دنبال ایجاد زندگی بهتر برای شهروندان هستند.
محمودی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران صنعتی هم باید شناخت و نگاه کافی نسبت به محیط زیست داشته باشند، تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار و توسعه هدفمند یکی از موضوعات مهم درک متقابل مدیران صنعتی و محیط زیستی نسبت به مسائل مشترک در این دو حوزه و حل و فصل مشکلات موجود از طریق تفاهم و تعامل دو سویه برای تحقق رونق صنعت، همگام با حفظ محیط زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فلسفه وجودی و رسالت برگزاری این همایش نیز به موضوع تعهدپذیری و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی واحدها در شناسایی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیستی بر می‌گردد، اظهار کرد: هدف و نگاه کلی در برگزاری این همایش توسعه و اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست، ترغیب به سمت ارتقا شاخص‌ها و استانداردهای محیط زیستی و تعامل دو سویه در حل مشکلات محیط زیستی در حوزه واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در کنار تقدیر از برگزیدگان این حوزه است.
وی در پایان گفت: امیدوارم روزی برسد که همه واحدها و فعالیت‌ها سبز و همسو با محیط زیست باشد تا جامعه هم به لحاظ رشد و شکوفایی شاخص‌های محیط زیستی به سمت بهتر شدن و تکامل برود.
در این دوره از همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز پس از بررسی و ارزیابی ثبت نام کنندگان در سطح ملی، پنج واحد صنعت برگزیده سبز، چهار واحد خدمات برگزیده سبز، ۴۲ واحد صنعت سبز، یک واحد معدن سبز و ۱۳ واحد خدمات سبز، انتخاب شدند.
بر اساس این گزارش از مجموع این تعداد در حوزه استان تهران، شرکت نفت پارس، شرکت مترو تهران (پایانه‌های صادقیه و فتح آباد)، بیمارستان بانک ملی، بیمارستان روانشناسی میلاد شهریار و بیمارستان مهر درمان نیکان به عنوان واحدهای صنعتی و خدماتی سبز در این دوره معرفی شدند. همچنین از فعالیت‌های محیط زیستی بیمارستان میلاد تهران نیز قدردانی شد.