دریافت مبالغ اضافه از متقاضیان مسکن ملی توجیه قانونی ندارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس علی اکبر کریمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران از سوال خود از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره علت اخذ مبالغ مازاد از متقاضیان مسکن مهر اراک خبر داد. وی در تشریح سوال خود از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس علی اکبر کریمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران از سوال خود از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره علت اخذ مبالغ مازاد از متقاضیان مسکن مهر اراک خبر داد.
وی در تشریح سوال خود از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است که در کمیسیون عمران مجلس، سوال من از وزیر راه و شهرسازی مطرح شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مهم‌ترین محور سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی درباره علت اخذ حدود ۳۰ میلیون تومان از هر متقاضی مسکن ملی در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک بابت حق پذیره اوقاف است. با وجود وعده رایگان بودن زمین پروژه‌های مسکن ملی این اقدام فاقد توجیه قانونی بوده و مغایر رویکرد اصلی دولت در طرح مسکن ملی و تأمین مسکن برای مردم با کمترین هزینه است.
وی افزود: با عنایت به اینکه مطابق قوانین و مقررات ناظر بر پروژه‌های مسکن ملی، زمین محل اجرای این پروژه‌ها باید به طور رایگان تأمین شود، علت انتخاب ۷۰ هکتار زمین اوقافی برای ساخت ۸۱۰۰ واحد مسکونی در شهر اراک برای طرح مسکن ملی چیست؟
کریمی تصریح کرد: در حالی که اراضی اوقافی یاد شده خارج از محدوده شهر اراک و دارای کاربری زراعی بوده، علت مطالبه چند صد میلیارد تومان بابت پذیره اراضی اوقافی فوق که به هر نفر از متقاضیان حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه اضافی تحمیل کرده است چیست؟ و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید پاسخگوی تحمیل این هزینه اضافی به مردم باشد.
منبع : مهر نیوز