در آستانه فاجعه کرونایی قرار داریم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن نبوتی صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه کنترل کرونا که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تقدیر از مدافعان سلامت و کادر درمان، موج اخیر کرونا را بسیار سنگین دانست و اظهار کرد: شیب ابتلاء به کرونا بسیار تند است و اگر کادر درمان نبود، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن نبوتی صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه کنترل کرونا که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تقدیر از مدافعان سلامت و کادر درمان، موج اخیر کرونا را بسیار سنگین دانست و اظهار کرد: شیب ابتلاء به کرونا بسیار تند است و اگر کادر درمان نبود، یک فاجعه در کشور رخ می‌داد.
وی با بیان اینکه کار اعضای ستاد کرونا شهرستان با دیگر مسئولان نسبت به این بیماری تفاوت دارد، گفت: نصب بنر و توزیع ماسک تنها گوشه‌ای از کار است و یکی از برنامه‌های جدی اعضا تبلیغات وسیع برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
فرماندار شهرستان ایذه بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مبارزه با کرونا کاهش شدیدی داشته است و به طور میانگین ۶۱ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اکنون در آستانه یک فاجعه کرونایی قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه در قبال سلامت مردم مسئول هستیم، افزود: ما وظیفه داریم برای حفظ جان مردم تبلیغات گسترده‌ای را انجام دهیم؛ اگرچه واکسیناسیون آمار مرگ را کاهش داده اما اگر درصد پروتکل‌های بهداشتی کم شود، واکسیناسیون تأثیری نخواهد داشت و امکان ابتلای فرد واکسینه به کرونا نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: به دلیل برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به شدت آمار بستری افزایش پیدا کرده و هم اکنون ۳۷ نفر در بیمارستان شهدای ایذه بستری هستند.
نبوتی، دو عامل را در کاهش مرگ‌ومیر کرونایی مؤثر دانست و گفت: تجربه و اثر واکسیناسیون از هر نوع واکسنی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از انفجار مرگ‌ومیر کرونایی جلوگیری می‌کند.
فرماندار شهرستان ایذه با بیان اینکه در ابتدای پیک پنجم کرونا قرار داریم، اظهار کرد: مانور وسیع خودرویی و آژیر خطر در سطح شهرستان انجام خواهد شد و با ایجاد عملیات روانی برای سلامت و حفظ جان مردم تلاش خواهیم کرد.
وی، شرایط کنونی را خاص تلقی کرد و گفت: به خاطر سلامت مردم هیچ جنازه‌ای از ساعت ۷ صبح به بعد تحویل داده نشود.

منبع : خبرگزاری مهر