دستورالعمل نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی سال ۱۴۰۰_۹۹

به گزارش سردبیر پرس، با استناد به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و آئین نامه‌های مربوطه و در اجرای «برنامه ریزی، طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال ۹۹»، از سوی «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش»، دستورالعمل «نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نوبت دوم سال […]

به گزارش سردبیر پرس، با استناد به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و آئین نامه‌های مربوطه و در اجرای «برنامه ریزی، طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی و غیر نهایی در سال ۹۹»، از سوی «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش»، دستورالعمل «نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹»، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ابلاغ شد.
در بندهایی از این دستورالعمل آمده است؛
در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آئین نامه‌های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.
در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی، فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری، و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام می‌شود.
نحوه ارزشیابی از دانش آموزان با نیازهای ویژه، در دروس غیر نهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد.
بر اساس این دستورالعمل، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی –تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، در بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت لغایت ۲۲ خردادماه انجام خواهد شد.