دستورکار بعدی دولت اصلاح اقتصاد است/ ۴ سال پرتورم داشتیم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به اقدام اخیر دولت در اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: برخی از تدابیر اقتصادی برای کشور برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند وجه مشترکی میان دولت و بخش خصوصی باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به همین دلیل […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به اقدام اخیر دولت در اصلاح هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: برخی از تدابیر اقتصادی برای کشور برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند وجه مشترکی میان دولت و بخش خصوصی باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به همین دلیل همه ارکان باید همکاری و به اجرایی شدن آن کمک کنند تا با کمترین آسیب به ثبات اقتصاد کلان برسیم و بعد از یک دوره تغییر و اصلاح به موفقیت بزرگی دست یابیم. پس از آن فرصت خواهد شد تا گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی را برداریم.
وی ادامه داد: سال‌ها یکی از مطالبات بخش خصوصی این بود که از اخلالی که برخی قیمت‌های انحرافی در اقتصاد ایران به وجود آورده بود جلوگیری شود و فرصت ویژه برای دسترسی‌های ویژه به ارز ترجیحی از بین برود. هم اکنون مس توان گفت که این کار شروع شده و ارز ترجیحی کالاهای اساسی به غیر از نان و دارو حذف شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: بنابراین دولت با اصلاح سیاست ارز ترجیحی، اجرای خواست بخش خصوصی، سیاست‌گذاران و مجلس را کلید زد.
وی اضافه کرد: بعد از اینکه در مورد این موضوع ارزیابی کامل صورت گرفت و تعادل ایجاد باشد، در ماه‌های آتی می‌توانیم درباره اصلاح اقتصاد کشور نیز صحبت کنیم؛ البته این بدان معنا نیست که چنین طرح‌های هیچ نقص و کاستی ندارد، اما ترمیم آن نیز نباید ما را از مسیر اصلی خارج کند.
خاندوزی بیان کرد: باید توجه داشت که اگر تغییر اصلاح یارانه باعث آشوب اقتصادی شود و به اهداف خود نرسد، ممکن است مدت‌ها برای برداشتن گام‌های بعدی وقفه ایجاد شود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه کشور ۴ سال پرتورم را پشت سر گذاشته است، بیان کرد: این مشکلات فقط مربوط به ابعاد اقتصادی نبوده، بلکه ناشی از ابعاد اجتماعی نیز بوده است، بنابراین همراه با این اصلاحات و در کنار همه قیدها باید تاب‌آوری اجتماعی را هم افزایش داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بخش مهمی از موفقیت طرح‌های دولت به این بستگی دارد که بتوانیم در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصلاحات و ایرادات را قبل از اجرا شناسایی کنیم و در مراحل پس از اجرا نسبت به ترمیم نقاط ضعف با همکاری هم اقدام کنیم.

منبع : مهر نیوز