دستگاه جوجه کشی خانگی بهتر است یا صنعتی؟

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، خرید دستگاه جوجه کشی اولین گام برای راه اندازی یک واحد جوجه کشی و کسب درآمد از این راه است. اما راه اندازی یک کسب و کار همواره نیاز به مشاوره و استفاده از تجربه افراد فعال در آن حوزه را دارد و بدون کسب اطلاعات احتمال هدر رفتن سرمایه […]

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، خرید دستگاه جوجه کشی اولین گام برای راه اندازی یک واحد جوجه کشی و کسب درآمد از این راه است. اما راه اندازی یک کسب و کار همواره نیاز به مشاوره و استفاده از تجربه افراد فعال در آن حوزه را دارد و بدون کسب اطلاعات احتمال هدر رفتن سرمایه و هدر رفتن زمان وجود دارد. در این مطلب که با همکاری و مشاوره فروشگاه اینترنتی دی کیو شاپ تهیه شده است می‌خواهیم به بررسی مزایا و معایب دستگاه‌های صنعتی و خانگی بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که خرید کدام یک در چه مواقعی توصیه می‌شود؟

دستگاه‌های جوجه کشی صنعتی

دستگاه‌های صنعتی دارای ظرفیت‌های بالا و ابعاد بزرگ هستند که برای جوجه کشی در مزارع بزرگ به کار می‌روند. تمام شرکت‌های تولید کننده دستگاه ایرانی و خارجی دستگاه‌هایی با ظرفیت‌های بالا تولید می‌کنند و از نظر کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در آنها تفاوتی با دستگاه‌های نیمه صنعتی یا خانگی وجود ندارد.

دستگاه‌های جوجه کشی خانگی و نیمه صنعتی

این دستگاه‌ها با ظرفیت پایین و ابعاد کوچک طراحی شده‌اند و برای کسب و کارهای خانگی کوچک و مزارع بزرگ قابل استفاده هستند. انتخاب دستگاه‌های خانگی مزایای بسیاری در مقابل دستگاه‌های صنعتی دارد، به عنوان مثال جوجه کشی غاز با دستگاه‌های خانگی بازدهی و درصد هچ بالایی دارد. همچنین قیمت دستگاه‌های جوجه کشی خانگی مقرون به صرفه و مناسب است.

تهیه تخم نطفه دار متناسب با ظرفیت دستگاه جوجه کشی

اما اگر قصد خرید دستگاه جوجه کشی صنعتی را دارید باید به یک نکته‌ی بسیار مهم یعنی تهیه تخم نطفه دار به نسبت ظرفیت دستگاه توجه کنید. چرا که شما فقط حدود ۱۰ روز فرصت دارید که تخم نطفه دار با کیفیت و مطمئن جمع آوری کنید و درون دستگاه قرار دهید تا فرایند جوجه کشی را با نظم و برنامه آغاز نمائید. بنابراین دستگاه‌های صنعتی برای افرادی که خود دارای گله هستند و خیال آنها بابت تهیه تخم نطفه دار آسوده است بیشتر توصیه می‌شود.

چه نوع پرنده‌ای را جوجه کشی می‌کنید؟

برنامه‌ریزی و هدف گذاری در جوجه کشی بسیار مهم و حیاتی است و باید پیش از خرید دستگاه مشخص شود. اینکه چه نوع پرنده‌ای را جوجه کشی می‌کنید در تعیین نوع دستگاه تأثیر گذار است، زیرا تجربه فعالان این صنعت نشان داده است که جوجه کشی پرندگانی مثل غاز در دستگاه‌های صنعتی بازدهی پایینی داشته و به دلیل اکسیژن دهی و رطوبت مورد نیاز در دوره‌ی جوجه کشی، دستگاه‌های خانگی عملکرد و بازدهی بهتری برای غاز دارند.

اما اگر هدف شما جوجه کشی بلدرچین، مرغ، اردک و …. در تعداد بالا می‌باشد، دستگاه‌های صنعتی با توجه به نسبت ظرفیت به قیمت، مقرون به صرفه تر هستند.

جمع بندی و نتیجه‌گیری

به طور کلی می‌توان گفت در اکثر شرایط، دستگاه‌های خانگی گزینه بهتری نسبت به دستگاه‌های صنعتی هستند و خرید دستگاه جوجه کشی خانگی بیشتر توصیه می‌شود.

یک دستگاه صنعتی بهتر است یا چند دستگاه نیمه صنعتی؟

به چند دلیل توصیه می‌کنیم که به جای یک دستگاه بزرگ صنعتی از چند دستگاه کوچک خانگی یا نیمه صنعتی استفاده کنید.

مدیریت دستگاه‌های خانگی بسیار ساده‌تر از دستگاه‌های صنعتی می‌باشد، در صورتی که یک دستگاه صنعتی خراب شود خسارات و تلفات جوجه‌های درون دستگاه بسیار بالا می‌باشد و اگر از چند دستگاه نیمه صنعتی یا خانگی ضریب ایمنی شما بالا می‌باشد.

سرویس و تعمیرات دستگاه خانگی نسبت به دستگاه‌های صنعتی ساده‌تر بوده و بسیاری از موارد توسط اپراتور قابل انجام است

دستگاه‌های خانگی را می‌توان در هر مکانی نصب و راه اندازی نمود در صورتی که دستگاه‌های صنعتی این‌طور نیستند و حمل و نقل آنها نیز بسیار سخت است، به طوری که برای حمل و نقل برخی از دستگاه‌های صنعتی نیاز به خاور و جرثقیل می‌باشد.

مشاوره و خرید آنلاین تجهیزات جوجه کشی

وب سایت دی کیو شاپ به عنوان برترین سایت از نگاه مردم در جشنواره وب ایران، یک فروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه جوجه کشی و پرورش طیور است، با مراجعه به این وب سایت می‌توانید انواع دستگاه‌های خانگی و صنعتی شرکت‌های مختلف را بررسی و مقایسه نمائید و با مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه خرید خود را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.dq1.ir مراجعه نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سردبیر پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.