دستگاه های نظارتی در شرایط موجود کشور باید دقت بیشتری داشته باشند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: گرفتاری در ساختار درونی مانع حضور جدی و انجام وظایف محوله می‌شود و آثار بد آن را مردم می‌بینند و با حضور مدیریت […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: گرفتاری در ساختار درونی مانع حضور جدی و انجام وظایف محوله می‌شود و آثار بد آن را مردم می‌بینند و با حضور مدیریت جدید خوش‌بین به تغییرات و تحول بویژه فعال شدن ادارات تعزیرات حکومتی در تمام شهرستان‌ها هستیم.

وی گفت: شرایط معیشتی مردم و مطالبات به حق آنان کار تعزیرات حکومتی را در مقام رسیدگی کننده به تخلفات بویژه در مواردی که مربوط به اموال کلان و پرونده‌های قاچاق می‌باشد حائز اهمیت کرده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در رسیدگی به تخلفات اقتصادی احتمال رشوه وجود دارد و نیروها باید سالم، متعهد و خود کنترل باشند تا در برابر تمامی تهدیدهای نفسانی و بیرونی سربلند بیرون آیند.

وی بیان کرد: در مجموعه‌ای مانند تعزیرات حکومتی باید از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده شود تا متخلفان نتوانند قانون را دور بزنند.

آیت الله محامی به مدیریت جدید در تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: استفاده از مدیر بومی و شایسته‌سالاری اقدام قابل تحسینی است زیرا شخصی که در استان خدمت داشته فراتر از نیروی غیربومی آگاهی به مشکلات و مسائل را دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: این اداره کل در سالجاری در راستای نظارت و بازرسی از سطح بازار با تشکیل بیش از یکهزار اکیپ گشت مشترک به همراه سایر ادارات تابعه توانسته از پنج هزارو ۱۲۴ واحد صنفی بازدید و بازرسی بعمل آورد که در همین راستا تعداد ۹۷۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به شعب تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

موسی عباس‌زاده محمودی با اشاره به عملکرد شعب بدوی از اول سالجاری تاکنون گفت: تعداد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان با موضوعات کالا و خدمات، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال تاکنون به ۱۴ هزار و ۷۴۴ فقره پرونده می‌رسد که از این تعداد ۱۴ هزارو ۵۷۵ فقره در شعب بدوی رسیدگی و مختومه شده است.

وی در خصوص عملکرد اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان افزود: در این مدت ۹ هزار و ۷۹۰ فقره پرونده به اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان ارسال شده که تاکنون ۹ هزار و ۵۰۶ فقره پرونده در اجرای احکام اجرا و مختومه شده و در همین راستا میزان وصولی اجرای احکام به ۶۸۸ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۲۹۷ هزار ریال می‌رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسؤولان و مردم استان در این شرایط اقتصادی انتظاراتی از این اداره کل دارند که با وجود برخی کمبودها مانند نیرو و امکانات اما با تلاش‌های صورت گرفته و جدیت به دنبال تحقق خواسته‌های مردم در سطح استان خواهیم بود.

وی گفت: به عنوان نیروی بومی دغدغه مردم استان دغدغه مجموعه تحت نظارت بوده و به دنبال تغییر و تحول در حوزه تعزیرات حکومتی در سطح سیستان و بلوچستان هستیم.