دعوت بسیج جامعه زنان از مردم برای شرکت در انتخابات

به گزارش سردبیر پرس، بسیج جامعه زنان کشور طی بیانیه از تمامی آحاد جامعه برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: «انقلاب اسلامی ایران حاصل سال‌ها مجاهدت و مبارزه علیه طاغوت و فرعونیان بود که حقی برای تعیین سرنوشت ملت ایران به دست خودشان قائل […]

به گزارش سردبیر پرس، بسیج جامعه زنان کشور طی بیانیه از تمامی آحاد جامعه برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
«انقلاب اسلامی ایران حاصل سال‌ها مجاهدت و مبارزه علیه طاغوت و فرعونیان بود که حقی برای تعیین سرنوشت ملت ایران به دست خودشان قائل نبودند و به جای تکیه بر توان عظیم مردمی به دست‌های بیگانگان چشم دوخته و حق مسلم حیات را از آنان التماس و گدایی می‌کردند. سال‌ها مبارزه برای استقلال و جمهوریت به واسطه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ثمره داد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برآمده از آرای ۹۸/۲ درصدی مردم و لبیک آنان به ندای رهبر حکیم و شجاع انقلاب حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در یک رفراندوم شکوهمند بود، شکل گرفت.
در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی همواره دموکراسی ساری و جاری بوده است و انتخابات مهم چه در زمان جنگ تحمیلی و بمباران شهرها به دست دشمن بعثی و چه در کوران تحریم‌های مختلف با حضور حماسی ملت ایران برگزار شده است. مشارکت در انتخابات یک حق جمعی برای تعیین سرنوشت آینده هر کشوری است که ملت ایران به خوبی از این حق خود تا به امروز بهره برده است. زنان و مردان دوشادوش هم همچنان که در مبارزه با طاغوت ایستادگی کردند و در جنگ تحمیلی رشادت از خود نشان دادند در جریان هر انتخاباتی حضوری شکوهمند و حماسه آفرین داشتند.
بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی «شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی» دانستند؛ چراکه سرنوشت جامعه اسلامی را تعیین می‌کند و رهبر معظم انقلاب مشارکت در انتخابات را واجب عینی اعلام کردند زیرا هر ملتی برای رسیدن به آمال و آرزوهایش راهی جز اعمال اراده جمعی و تکیه بر توان خویش ندارد.
دشمنان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و شوراهای شهر و روستای ششم تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را برای انحراف مردم از حق و حقوق قانونی‌شان بکار گرفته و عدم شرکت در انتخابات را مانند هر دوره در بوق و کرنا می‌کند. دشمن که سال‌های متمادی با وعده‌های واهی سعی در توقف حرکت رو به جلو ملت ایران داشته این بار نیز تقلا می‌کند با پایین آوردن میزان مشارکت ایرانیان با حربه مشارکت ضعیف و حضور حداقلی بهانه بیشتری جهت تحریم و تحت فشار قراردادن مردم ایران بدست بیاورد؛ همانطور که فتنه‌ها و آشوب‌ها زمینه ساز تحریم بیشتر مردم ایران شد. اما ملت غیور و بصیر ایران همواره در بزنگاه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که وقتی به بوقچی‌ها و بلندگوهای گوش خراش معاندین نمی‌نهند و در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار هستند.
دشمن در این روزهای سرنوشت ساز که ملت ایران پس از تجربه تلخ مذاکرات فرسایشی با غرب و معطل ماندن ظرفیت‌های گوناگون کشور بیش از گذشته به بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و قرار گرفتن در مسیر درست اصرار دارد، سعی دارد خطوط مستحکم مردم را بشکند و با به اضمحلال کشیدن حوزه‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضربات متعددی را به پیکره ایران اسلامی وارد کند. آنان که این روزها بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند هدفی جز فشار بیشتر بر ملت ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود ندارند و در این شرایط استحکام و قوت بیشتر باعث می‌شود دشمن نه تنها به اهداف خود نرسد بلکه مانند همیشه سیلی محکمی از ملت ایران دریافت کند. بر همین اساس لزوم حضور پرشور و حماسی ملت ایران برای نقش بر آب کردن خدعه و نیرنگ معاندین این روزها پیش از گذشته احساس می‌شود.
از دیگر سوی انتخابات ۱۴۰۰ مرحله اول برای وارد شدن به گام دوم انقلاب و رسیدن به چشم اندازی است که رهبر معظم انقلاب ترسیم نموده‌اند. از این رو انتخابات پیش رو رویدادی دوران ساز است که شرکت در آن نه تنها یک حق اساسی بلکه ضرورتی قابل اجتناب است تا ایران اسلامی را به سلامت از تنگناهایی که دشمنان آن‌را ایجاد کرده‌اند به سلامت عبور داده و وارد عرصه توسعه و پیشرفت کند.
زنان که همیشه در همه حال پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بودند و با ایفای نقش مادری به پرورش انسان‌های آزاده و مومن اقدام کرده‌اند این بار هم می‌توانند نقشی محوری و تاثیرگذار در این رویداد سیاسی ایفا کنند. همانطور که رهبر معظم انقلاب توصیه فرموده‌اند برای هر چه باشکوه برگزار شدن این انتخابات باید به طور جمعی و با تشویق دوستان و آشنایان به پای صندوق‌های رای برویم. زنان در این عرصه می‌توانند نقش پرشور و حماسی خود را دوباره ایفا کنند و گام اساسی دوم را آنان بردارند و در این زمینه نیز تاریخ ساز شوند.
سازمان بسیج زنان از همه آحاد مردم از زنان و مردان غیور دعوت می‌کند با مشارکت در انتخابات در زمانه‌ای که دشمن سعی در ناامید کردن ملت ایران و ایجاد خدشه به جمهوریت این نظام مقدس را دارد با قدم‌های بلند و استوار خود گام دوم انقلاب را برای رسیدن به ایرانی قدرتمند با صلابت بردارند.»
منبع : مهر نیوز