دلار بر مدار رشد قرار گرفت

روسیه اعلام کرد: ایالات‌متحده ۸۵۰۰ سرباز خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است تا در صورت تشدید بحران اوکراین، به اروپا اعزام شوند. به گفته تحلیلگران گروه آی‌اِن‌جی، با وجود قرار گرفتن بیشتر اقتصادهای اروپایی در معرض بحران، یورو ابزار جذابی برای خروج از طوفان فعلی نخواهد بود. در تاریخ پنجم ژانویه یورو در […]

روسیه اعلام کرد: ایالات‌متحده ۸۵۰۰ سرباز خود را در حالت آماده‌باش قرار داده است تا در صورت تشدید بحران اوکراین، به اروپا اعزام شوند.
به گفته تحلیلگران گروه آی‌اِن‌جی، با وجود قرار گرفتن بیشتر اقتصادهای اروپایی در معرض بحران، یورو ابزار جذابی برای خروج از طوفان فعلی نخواهد بود.
در تاریخ پنجم ژانویه یورو در  پایین‌ترین سطح خود قرار گرفته بود اما شاخص دلار از آن زمان و طی دو هفته اخیر با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۶.۱۹ یعنی بالاترین حد خود رسیده است.
فدرال رزرو می‌تواند برنامه‌های خود را برای افزایش نرخ بهره و کاهش دارایی‌ها در اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات‌متحده و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن که ترازنامه آن را به بیش از ۸ تریلیون دلار افزایش داده است، تثبیت کند.
دیدگاه‌های تحلیلگران درباره این نشست متفاوت است؛ دویچه بانک در ماه‌های آینده احتمال افزایش نرخ در ماه مارس و ۶ یا هفت افزایش در سال جاری را اعلام کرد اما تحلیلگران گروه آی‌اِن‌جی می‌گویند: اگر کاهش ترازنامه فدرال رزرو منجر به عادی‌سازی سیاست‌ها شود می‌تواند پیش‌بینی‌ها را برای افزایش نرخ بهره کاهش دهد.

بازارهای پول با احتمال ۸۵ درصد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ۲۵ واحد پایه در ماه مارس و ۳ تا ۱.۰ درصد در پایان سال را قیمت‌گذاری می‌کنند.
ین در برابر یورو ۰.۲ درصد افزایش یافت و ۰.۲ درصد در برابر دلار سقوط کرد و در فاصله قابل‌توجهی از بالاترین سطح یک ماهه باقی ماند.
فرانک سوئیس در برابر یورو ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۳۷۴ رسید که اندکی کمتر از ۱.۰۲۹۸ به‌عنوان بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ تاکنون بوده است.
بیت کوین از زمان رسیدن به رکورد ۶۹هزار دلاری در نوامبر تقریبا ارزش خود را به نصف کاهش داده است و در معاملات حدود ۳۶۴۱۲ دلار آمریکا یک درصد از دست داد و اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۴۲۴ دلار آمریکا رسید.
۲۲۳۲۲۷