دوبی با بدترین افت جمعیت در منطقه خلیج فارس روبرو شده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس به نقل از بلومبرگ انگلیسی، مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال گزارش داد جمعیت دوبی در سال گذشته ۸.۴ درصد سقوط کرده که این بدترین سقوط جمعیت در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است. سقوط شدید جمعیت دوبی در حالی اتفاق افتاده است که با فشار سنگین اقتصادی ناشی از پاندمی […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس به نقل از بلومبرگ انگلیسی، مؤسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی گلوبال گزارش داد جمعیت دوبی در سال گذشته ۸.۴ درصد سقوط کرده که این بدترین سقوط جمعیت در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.
سقوط شدید جمعیت دوبی در حالی اتفاق افتاده است که با فشار سنگین اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، کارگران مهاجر خارجی مجبور به ترک دوبی شده‌اند.
طبق گزارش اس‌اندپی گلوبال سقوط جمعیت دوبی که مرکز توریسم و تجارت خاورمیانه است نسبت به سقوط ۴ درصدی جمعیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بسیار شدیدتر می‌باشد.
مهاجران اکثریت جمعیت امارات متحده عربی، که دوبی بخشی از آن است، را تشکیل می‌دهند. مجوز اقامت در دوبی معمولاً به داشتن شغل مرتبط است و در صورتی که فردی شغل خود را از دست بدهد مجبور به ترک این امارت خواهد بود.