دولت اعتدال عقلانی عمل نکرد/ نباید اعتماد به غرب تکرار شود

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو شورای وحدت در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم و تاکید ایشان بر تمرکز دولت جدید در همت برای بازسازی انقلابی و عقلانی و فکورانه در همه‌ عرصه‌های مدیریتی، گفت: ما در بسیاری از برنامه‌ها، رویکردها و اقدامات جریان دولت […]

حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو شورای وحدت در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم و تاکید ایشان بر تمرکز دولت جدید در همت برای بازسازی انقلابی و عقلانی و فکورانه در همه‌ عرصه‌های مدیریتی، گفت: ما در بسیاری از برنامه‌ها، رویکردها و اقدامات جریان دولت قبل که مدعی گفتمان اعتدال بود شاهد اعتدال و عقلانیت نبودیم. همین بی‌تدبیری‌ها و مدیریت غیرعقلایی، باعث شد در تمام حوزه‌های سیاست داخلی و سیاست خارجی دچار عقب‌گرد و چالش‌های زیادی شویم.
وی افزود: متاسفانه امروز تنها با صرف توان و انرژی زیاد می‌توان به بازسازی و جبران این خسارات و چالش‌ها پرداخت. اعتدال و عقلانیت دو بال یک حرکت مدیریت انقلابی هستند که در هشت سال گذشته شاهد این شرایط و مختصات مدیریت در دولت موسوم به اعتدال نبودیم.
عضو شورای وحدت اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت باید برای بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور وارد میدان شود. در این عرصه باید از تکرار اشتباهات گذشته، هر گونه افراط و تفریط، اتخاذ رویکردهای غلط و آزمودن روش‌هایی که بارها آزموده شده و نتیجه منفی در پی داشته خودداری شود.
موسی‌پور تاکید کرد: اعتماد به غرب، بی‌توجهی به مدیریت انقلابی و درون زا، عدم مبارزه با فساد و سیاست‌زدگی در امور روش‌هایی بوده‌اند که امتحان شده‌اند و نتایج تلخ آنها را بارها دیده‌ایم، لذا در دولت مبتنی بر عقلانیت نباید این اقدامات، انجام و تکرار شود.
وی ادامه داد: همچنین در مورد اقدامات ایجابی رهبر معظم انقلاب به اولویت مسائل اقتصادی، تاکید کردند و درباره مردمی بودن، عدالت‌ورزی، فسادستیزی، احیای امید و اعتماد مردم و انسجام و اقتدار و اشراف دولت توصیه‌های مهمی داشتند که در حقیقت راهبردهای اساسی دولت انقلابی و مردمی به شمار می‌آیند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انقلابی‌گری همراه با عقلانیت و خردورزی است، تصریح کرد: انقلابی‌گری به معنی بی‌عقلی و بی‌خردی در تصمیمات و اقدامات و رویکردها نیست. انقلابی‌گری بدون عقلانیت دیگر انقلابی‌گری نیست. روش و سنت امامین انقلاب نیز همواره انقلابی بوده، انقلابی مانده و همزمان عقلانیت و خردورزی را به همراه داشته است.
موسی‌پور خاطرنشان کرد: آنان که ادعا می‌کنند انقلابی هستند ولی با شیوه‌های مبتنی بر بی‌اخلاقی، بی‌خردی و بی‌منطقی امور را دنبال می‌کنند، نتیجه‌ای جز عقبگرد و انفعال و ایجاد مشکلات متعدد نخواهند داشت.
وی در پاسخ به این سوال که فصل مشترک انقلابی گری غیرعقلانی با عقلانیت اعتدالی را چه می‌دانید؟، اظهار کرد: در حقیقت باید گفت فصل مشترک این دو مقوله این است که نتیجه‌ غفلت از عقلانیت و خردورزی حکیمانه و هوشمندانه، می‌شود فاصله گرفتن از مطالبات حقیقی مردم و افراط و تفریط در اقدامات و تصمیمات!
منبع : مهر نیوز