دولت مدعی حل مشکلات در ۱۰۰ روز نمی‌تواند صف مرغ را مدیریت کند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد علیپور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: مشکل ما این است که دولتی که می‌خواست مشکلات کشور را در صد روز حل کند، پس از ۸ سال با به‌کارگیری کل کابینه خود، حتی نمی‌تواند صف مرغ و گوشت را هم […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد علیپور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: مشکل ما این است که دولتی که می‌خواست مشکلات کشور را در صد روز حل کند، پس از ۸ سال با به‌کارگیری کل کابینه خود، حتی نمی‌تواند صف مرغ و گوشت را هم مدیریت کند.
وی ادامه داد: مشکل اساسی ما مدیریت کلان کشور است و تأمین کالاهای اساسی از جمله مرغ در اختیار دولت است و آنان باید مدیریت لازم را در این راستا انجام دهند.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید نیازهای اساسی کشور را برآورده کند و از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم، نمایندگان همواره مطالبات اساسی و همچنین مشکلات اصلی مردم را به دولت گوشزد کردند اما دولتمردان توجه کافی به این موضوع نداشتند.
علیپور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و ما می‌توانیم بسیاری از کالاهای اساسی را در داخل کشور تولید کنیم اما هیچ تدبیری از این دولت ندیدیم.
وی اظهار داشت: به دلیل عدم کارآیی دولت متأسفانه در حوزه انتخابیه بنده، شاهد هستیم که دام‌های بسیار زیادی به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود درحالی‌که آذربایجان غربی به تنهایی می‌تواند یک‌سوم گوشت کشور را تأمین کند اما دولتمردان به این مسئله توجه ندارند.
محمدصالحی: نهاده‌های دامی سر از بازار دلالان درآورد
در ادامه جلسه، حسین محمدصالحی هم درباره مشکلات بخش کشاورزی گفت: در بسیاری از شهرها، نهاده‌های دامی سر از بازار دلالان درآورد و به دامداران و کشاورزان نرسید.
وی افزود: کمبود تراکتور در کشور از معضلات دیگری است که مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده و با وجود این سؤال ما آن است که با چه برنامه و سیاستی تراکتور به کشورهای همسایه صادر شده است؟
نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید یک برنامه عاجل و فوری برای نجات کشاورزان به ویژه سیب‌زمینی‌کاران اندیشیده شود چرا که آنان مشکلات عدیده‌ای دارند.