دومین دوره مدرسه ادبیات انسان شهر برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، مجموعه‌نشست‌های مدرسه‌ «ادبیات، انسان، شهر» به‌زودی و در اسفندماه پیش‌رو، برای دومین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این‌مدرسه، سال گذشته با حضور شاعران، فلاسفه و ادیبانی چون شهرام پازوکی، یوسفعلی میرشکاک، امیرعباس علی‌زمانی، محمدتقی چاوشی، مرتضی امیری اسفندقه، سیدحسین شهرستانی و دیگر صاحب نظران این حوزه برگزار […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، مجموعه‌نشست‌های مدرسه‌ «ادبیات، انسان، شهر» به‌زودی و در اسفندماه پیش‌رو، برای دومین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
این‌مدرسه، سال گذشته با حضور شاعران، فلاسفه و ادیبانی چون شهرام پازوکی، یوسفعلی میرشکاک، امیرعباس علی‌زمانی، محمدتقی چاوشی، مرتضی امیری اسفندقه، سیدحسین شهرستانی و دیگر صاحب نظران این حوزه برگزار شد.
امسال هم این مدرسه در ۵روز به بازخوانی سنت ادبی کشور برای بهره‌گیری در ساخت شهر می‌پردازد. برنامه افتتاحیه این‌رویداد روز چهارشنبه ۷ اسفند با حضور فلاسفه‌ مطرح کشور برگزار می‌شود و سعی می‌شود افراد متفاوت و با سلیقه‌های مختلف به ارائه‌ دیدگاه‌های خود بپردازند. به‌این‌ترتیب مصطفی ملکیان روشنفکر معنویت گرا، غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف متمایل به سنت، رضا داوری اردکانی فیلسوف مطرح کشور و رئیس فرهنگستان علوم در این برنامه حضور پیدا می‌کنند. به‌علاوه سید حسین نصر فیلسوف سنت گرا و استاد دانشگاه جرج واشنگتن هم به صورت زنده از آمریکا به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
در روزهای بعد این‌برنامه به‌طور مستقبل، در هر روز به بررسی یک شاعر و آرا و اندیشه‌های او اختصاص پیدا می‌کند. در این چهار روز به بررسی آرای فردوسی، سعدی، حافظ و مولوی پرداخته می‌شود و در هر روز چهار تا پنج ارائه از سوی اساتید مدعو ارائه می‌شود.
ایده‌ این‌مدرسه این است که برای ساخت شهر و انسان متعالی می‌توان از سنت ادبی حکمی خودمان استفاده کرده و به بازخوانی عناصر و مفاهیمی از آن پرداخت که می‌تواند دوای درد انسان و جامعه‌ روزگار معاصر باشد.
ثبت‌نام این مدرسه در اواسط بهمن ماه آغاز شده و هفتم اسفند اولین‌نشست خود را برگزار می‌کند.