دیدار پوتین و بایدن مثبت بود/امنیت سایبری در اولویت گفتگوها

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت که روسیه و ایالات متحده به طور طبیعی دیدگاه و مواضع متفاوتی از یکدیگر در خصوص مساله بلاروس دارند. بر اساس این گزارش، پسکوف که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، در خصوص اختلاف نظر آمریکا و […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی گفت که روسیه و ایالات متحده به طور طبیعی دیدگاه و مواضع متفاوتی از یکدیگر در خصوص مساله بلاروس دارند.
بر اساس این گزارش، پسکوف که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، در خصوص اختلاف نظر آمریکا و روسیه در خصوص مساله بلاروس گفت: همانطور که بیان شد، این موضوعی است که احتمالاً نزدیک کردن این مواضع به یکدیگر، چندان ضروری نیست – این غیرممکن است.
وی در عین حال گفت که وقایع اخیر ایجاد شده در بلاروس مانند فرود اجباری پرواز هواپیمایی «رایان ایر» و اعتراضات ضد دولتی در این کشور، در زمره اولویت‌های روسای جمهور روسیه و آمریکا در جریان نشست مشترک آنها در ژنو نبوده است.
سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت که علیرغم بد بینی‌ها و توقعات ناچیز در خصوص نتایج حاصل از دیدار پوتین و بایدن، این گفتگو نسبتاً مثبت بود.
پسکوف که این سخنان را در گفتگو با «رادیو اکو» مسکو مطرح می‌کرد همچنین گفت علیرغم عدم حصول توافق خاصی در این دیدار، اما دو طرف، آن را رخداد ارزشمندی توصیف کردند.
وی افزود: هیچ توافقی صورت نگرفت و از آنجایی که این نخستین دیدار دو طرف بود، توافقی هم نمی‌توانست صورت بگیرد. در خصوص مساله امنیت سایبری، تفاهمی دوجانبه وجود دارد که نیازمند بحث و گفتگو است. این موضوع بسیار مهم است.