رؤسای جمهور آمریکا و چین گفتگو می‌کنند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آناتولی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و چین در چند هفته آینده گفتگو خواهند کرد. مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص ادعا کرد که با اشاره به همگرایی فزاینده میان اعضای ناتو و کشورهای عضو گروه […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آناتولی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و چین در چند هفته آینده گفتگو خواهند کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص ادعا کرد که با اشاره به همگرایی فزاینده میان اعضای ناتو و کشورهای عضو گروه ۷ در مورد چالشی که چین ایجاد می کند، مدعی شد: «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ رئیس جمهور چین، قرار است در چند هفته آینده با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.
«جیک سالیوان» در ادامه اضافه کرد که گروه ۷ در بیانیه خود به شیوه های اقتصادی ضدبازار چین، رویکرد آن در قبال بدهی و اقدامات حقوق بشری پکن خواهد پرداخت، در حالیکه مفهوم راهبردی ناتو نیز چین را به شیوه‌ هایی بی‌ سابقه مورد حجمه قرار می‌ دهد!
در همین ارتباط، ۲۷ اسفند ماه سال گذشته رایزنی ویدئویی میان جو بایدن و شی جین پینگ روی داد.
شی جین پینگ در این گفتگو گفته بود: صلح مهمترین ارزش جامعه بین المللی است و هیچ طرفی خواستار درگیری نیست. آمریکا و چین مسئولیت برقراری صلح در جهان را برعهده دارند.
رییس جمهور چین به بایدن گفت که پکن و واشنگتن باید روابط خود را در مسیر درست هدایت کرده و برای صلح جهانی با یکدیگر همکاری کنند؛ زیرا صلح و امنیت از باارزش ترین گنجینه‌های جامعه بین المللی است. صلح و امنیت مهمترین ثروت جامعه جهانی است. درگیری‌های کنونی (در اوکراین) به نفع احدی نیست.