راه‌اندازی پویش «قلک آبی» توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی

در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با هدف کمک به آب رسانی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان پویش دانشجویی قلک آبی را راه‌اندازی کرد. به گزارش سردبیر پرس، مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه دانشجویی مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که درزمینه فعالیت‌های […]

در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با هدف کمک به آب رسانی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان پویش دانشجویی قلک آبی را راه‌اندازی کرد.
به گزارش سردبیر پرس، مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه دانشجویی مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که درزمینه فعالیت‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی فعالیت می‌کند، با همکاری شعب این سازمان در سراسر کشور، به‌ویژه شعبه استان سیستان و بلوچستان، و شبکه گسترده‌ای از گروه‌های دانشجویی، در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت گروه‌های دانشجویی، این پویش را برای جلب مشارکت و جذب حمایت مالی راه اندازی کرده است.
 عباسی درخصوص نحوه کار کمپین «قلک آبی» اظهار داشت: در این پویش دانشجویی، کمک‌های خیرین، به ویژه خیرین دانشگاهی، دانشجویان، و اعضای جهاد دانشگاهی با هدف خرید مخازن آب و اهدای آن به روستاهای محروم و نیازمند استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری و مخازن خریداری‌شده به خانواده‌ها و روستاها اهدا خواهد شد.
وی با بیان اینکه هزینه جمع آوری شده توسط این کمپین به وسیله شعبه استان سیستان و بلوچستان سازمان دانشجویان صرف خرید تانکر خواهد شد و به مناطق روستایی فاقد آب آشامیدنی تحویل داده خواهد شد،ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستاهای مدنظر و بررسی میدانی منطقه و برنامه ریزی نحوه کمک رسانی، خرید تانکرها در چند نوبت صورت خواهد گرفت تا به مرور بخشی از آب شرب مورد نیاز مردم سیستان و بلوچستان را تامین کند.
عباسی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت نیرو میزان بارندگی سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ سال)، ۹۱ درصد کاهش داشته است خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، وضعیت آب آشامیدنی مناسب نیست و مردم برای تامین آب مصرفی خود مجبور به استفاده از آب هوتگ‌ها هستند.
وی افزود: این استان به شدت تحت تاثیر خشکسالی واقع شده و ضروریست در راستای حل مشکل تامین آب راهکارهای پیشگیری ثانویه و بلند مدت برای کمتر شدن یا متوقف کردن خشکسالی در منطقه با بررسی‌های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد، اما راهکارهایی همچون خرید تانکریا تامین آب شرب و بهداشتی مورد نیاز به صورت مقطعی می‌تواند اندکی درد تشنگی را تسکین دهد.
رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: دانشجویان و خیرین محترم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۱۳۸۸۴۳۰۸۰۰۷ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۴۵۷۲۶ نزد بانک ملی، به نام سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واریز کنند.
انتهای پیام