راه اندازی مجدد ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا شهر کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از راه اندازی مجدد ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا شهر کرمانشاه پس از ۱۱ ساعت خبر داد. به گزارش سردبیر پرس رضا داودی” به نقص فنی در تاسیسات برقی ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا شهر کرمانشاه در ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۵ مرداد ماه و قطعی آب شرب […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از راه اندازی مجدد ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا شهر کرمانشاه پس از ۱۱ ساعت خبر داد. به گزارش سردبیر پرس رضا داودی” به نقص فنی در تاسیسات برقی ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا شهر کرمانشاه در ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۵ مرداد ماه و قطعی آب شرب مناطق جنوب غربی شهر اشاره کرد و گفت: گرمای شدید هوا و نوسانات برقی در تاسیسات ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا موجب سوختگی پمپ ها، کابل‌ها و همچنین تابلو‌های راه انداز این ایستگاه که پمپاژ کننده آب به مخازن ذخیره آب مناطق جنوب غربی شهر است شد.
به گفته داودی با وقوع این حادثه تیم‌های  امدادی شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان در محل حاضر و تا ساعت پنج صبح روز یکشنبه ۱۶ مرداد ماه موفق به راه اندازی چهار پمپ از پنج پمپ این ایستگاه پمپاژ شدند.
وی از آبگیری مخازن و بازگشایی شبکه در ساعت ۹ صبح روز یکشنبه خبر داد و افزود: پس از اقدامات انجام شده آب به اکثر مناطقی که با قطعی آب مواجه بودند رسید، اما به علت طولانی شدن زمان تعمیرات و مصرف بسیار فراوان آب برخی از مناطق مرتفع با افت فشار و بعضاً قطعی آب مواجه شدند.
داودی گفت: پنجمین پمپ ایستگاه پمپاژ آب الفتی نیا بعدازظهر امروز وارد مدار بهره برداری شد و عملیات آبرسانی در این ایستگاه با ظرفیت کامل صورت گرفت، امیدواریم با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، استفاده از ظرفیت کامل تاسیسات و همچنین مدیریت مصرف آب توسط مشترکین در روز دوشنبه تنش آبی مناطق یاد شده مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص رفع مشکل آب شرب مناطق جنوب غربی شهر کرمانشاه در چند دهه گذشته گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در تیر ماه سال جاری پروژه خط انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ را به منظور تقویت و پایداری آب شرب مناطق جنوب غربی شهر آغاز کرد که با بهره برداری از این پروژه تا دو ماه آینده مشکل آب شرب این مناطق مرتفع خواهد شد.

منبع : سردبیر پرس