رسانه ها جهادگران تبیین هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسماعیل محبی پور دوشنبه در اولین جلسه تنظیم شده توسط روابط با عنوان نشست خبری مدیران پاسخگو گفت: این جلسات با منظوراتی قاعدتاً پیگیری می‌شود که اولین منظور این است که مسئولین پاسخگوی عملکرد خود باشند.. هم در آنچه انجام دادند گزارش و دفاع کنند و هم از چیزی که […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسماعیل محبی پور دوشنبه در اولین جلسه تنظیم شده توسط روابط با عنوان نشست خبری مدیران پاسخگو گفت: این جلسات با منظوراتی قاعدتاً پیگیری می‌شود که اولین منظور این است که مسئولین پاسخگوی عملکرد خود باشند.. هم در آنچه انجام دادند گزارش و دفاع کنند و هم از چیزی که انجام نشده عدله خود و راهکار انجام امورات محوله را برای ادامه مسیر در سال جدید ارائه دهند.
وی با اشاره به مواردی که در این جلسات قابل طرح و پیگیری است، افزود: محور جلسات می‌تواند شعارهای سال باشد که مثلاً در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ ما چه کردیم و برای شعار سال ۱۴۰۰ چه برنامه‌ای در نظر گرفته ایم. آنچه که استنباط ذهنی مدیران ما از فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست محترم جمهوری و استاندار محترم چه چیزی است و برای انجام آنچه برنامه‌ای دارند. اینها مواردی است که می‌تواند مورد بحث جلسات باشد.
محبی پور یادآور شد: ممکن است در طول سال وقایعی پیش آمده باشد که در حیطه مسئولیت مدیران کل دستگاه‌ها باشد؛ این وقایع توسط اصحاب رسانه مطرح می‌شود و مدیران هم می‌بایست با آغوش باز، هم شنونده خوبی برای سوالات باشند و هم پاسخگوی خوبی برای اذهان عمومی و اماآنچه که مهم است نقش رسانه‌ها برای ادراک سازی است.
معاون سیاسی استاندار فارس با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری اخیراً از عنوانی استفاده کرده‌اند به نام جهاد تبیین. یعنی بگوییم چرایی و چگونگی‌ها را. آن هم گفتن در شرایطی که افرادی علاقه مند به پیشرفت کشور ما نیستند. علاقه مند نیستند بهروزی مردم ما را ببینند و در فضای روانی با استفاده از ابزار رسانه حداکثر تلاش خود را می‌کنند که جو ناامیدی و ناکارآمدی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و فضای ذهنی مردم را درگیر کنند.
وی ادامه داد: در این شرایط حرکت جهادی خستگی ناپذیر و مستمر کسانی که دلسوز کشور شأن و علاقه‌مند به دین اسلام هستند؛ حرکتی که بتوان از آن یک الگوی مدیریتی ارائه کرد؛ وظیفه سنگینی که قاعدتاً تأثیرگذار خواهد بود.
محبی پور تصریح کرد: اگر که ما اعتقاد داریم مسیرمان حق است و حق مثل نور و روشنایی است و ظلمت و تاریکی و جهل را از بین می‌برد؛ در این مسیر اقدامات حق طلبانه خود و حق جویانه خود را هر چقدر آشکار تر و شفاف‌تر و با ارتباطات نزدیک تر با مردم کار کنیم؛ موفقیت ما تضمین شده است و توطئه‌ها و برنامه‌ها و سنگ اندازی افراد مخالف را خنثی می‌کند.
معاون سیاسی استاندار فارس با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در این مسیر فوق العاده مهم است و رسانه‌ها افسران عرصه جهاد تبیین هستند، اضافه کرد: رسانه به عنوان حامل پیام می‌تواند از فرستنده پیام و گیرنده پیام با امانتداری و آنچه که حق مطلق است؛ هدایت کند و در این حال نقش دیگری که رسانه‌ها برعهده دارند انعکاس ذهنیت‌ها و افکار آن به مدیران دستگاه‌ها است. اینکه در ذهن مردم چه تصویری از مدیران وجود دارد تا مدیران هم پاسخگو باشند و هم در جایی که لازم است نسبت به اصلاح رویه‌ها و اصلاح ذهنیت‌ها تلاش کنند.
وی با اشاره به حجم کار بالای مدیران در دستگاه‌ها عنوان کرد: طبیعتاً در این حجم کار مدیران دستگاه‌ها اگر صرفاً به دنبال انجام مأموریت و مسئولیت خود باشند و از فضای ذهنی مردم غفلت کنند چه بسا که موضوعات ممکن است برعکس جلوه داده شود.
محبی پور از اصحاب رسانه درخواست کرد که در بیان مطالب خود، ذهنیت‌های موجود در جامعه را به عنوان یک سوال و یک سرفصل به مدیران دستگاه‌ها منعکس کنند و در ادامه افزود: در این انعکاس مدیران در جریان قرار می‌گیرند و آنچه که برایشان مقدور است را انجام می‌دهند.
وی از حضور مدیر کل آموزش و پرورش در این جلسه تشکر کرد و گفت: امروز که ما در خدمت مدیر کل محترم آموزش و پرورش هستیم در یک فاصله کوتاه حداکثر دو ماهه به این مسئله می‌پردازیم که چه کارهایی را انجام داده و چه کارهایی را می‌بایست انجام دهد و پیگیری کنند و پیگیری‌ها را مجدداً به اطلاع مردم برسانند.
معاون سیاسی استانداری فارس با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها در راستای انجام مسئولیت شأن می‌بایست شعار سال را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: پس از آن و در مرحله بعدی، تکالیف دولتی است که بر عهده مدیران دستگاه‌ها گذاشته می‌شود و این تکالیف بنا بر ابلاغیه‌ها و دستورات صادر شده و بر اساس شرایط روز قابلیت تغییر و تحول دارد.
محبی پور بر توجه اصحاب رسانه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد: یکی از سندهای راهبردی ما که اصحاب رسانه می‌بایست به آن هم خوب دقت کنند و هم آنرا مطالعه کنند؛ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حضرت آقا است.. اینکه مدیران دستگاه‌ها وظایف استنتاجی خود را از این بیانیه اعلام کنند و بگویند که در این مسیر برنامه‌هایشان چه چیزی است.
وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت انقلابی سیزدهم عدالت‌محوری است، افزود: انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاکدستی، فساد ستیزی و قانون مداری از دیگر موارد مهم شعارهای دولت سیزدهم است که در آخرین نظر ریاست جمهوری، مدیران دولت سیزدهم باید با این ویژگی‌ها منصوب شوند و در ابتدا قاعدتاً اول مدیر باید پاسخگو باشد و برای انتصاب مدیران زیردست خود این معیارها را در نظر بگیرد.
معاون استانداری فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که وضعیت استان را از آن چیزی که امروز هست بهتر کنند و رابطه بین دولت با حاکمیت و مردم روز به روز روان تر و راحت تر شود تا نتیجه این جلسات به خیر و صلاح ملت تمام شود.

منبع : مهر نیوز