رشادت‌های شهدا امنیت و عزت امروز کشور ما را به وجود آورده است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم لاله‌های روشن که پیش از ظهر امروز در دبیرستان میثاق منطقه ۸ برگزار شد، گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم راه شهدا ادامه یابد باید ویژگی‌های آن‌ها را بشناسیم که برگزاری چنین […]

به گزارش
خبرنگار سردبیر پرس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم لاله‌های روشن که پیش از ظهر امروز در دبیرستان میثاق منطقه ۸ برگزار شد، گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم راه شهدا ادامه یابد باید ویژگی‌های آن‌ها را بشناسیم که برگزاری چنین مراسمی برای دانش آموزان با همین هدف است.

وی بیان کرد: در آیات قرآن شهادت از فضیلت بالایی برخوردار است. باید نسبت به شهید و شهادت معرفت کافی داشته باشیم. زندگینامه شهیدان نشان می‌دهد که آن‌ها برای دستیابی به فضیلت شهادت مشتاق بودند. رسیدن به این فضیلت نیازمند توجه به آموزه‌های معنوی در زندگی است.

کاظمی بیان کرد: رشادت‌های شهدا امنیت و عزت امروز کشور ما را به وجود آورد هر چند که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن این فضیلت‌ها به کار گرفته است. باید تلاش کنیم تا دانش آموزان این نسل هم با سیره شهدا آشنا شوند و به آن تمسک جویند.

وی به گرامیداشت شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی اشاره و اظهار کرد:
مکتب شهید سلیمانی،
مکتب مدیریت جهادی، اخلاص در عمل و برخورد متواضعانه با مردم بود که باید این
مکتب را در جامعه به ویژه نسل
نوجوان ترویج کنیم، آن هم در شرایطی که دشمن سبک زندگی ما را نشانه گرفته است. یادواره
لاله‌های روشن که امروز شاهد برگزاری آن هستیم برای تمسک جستن از زندگی شهدا در رفتار ماست تا این
سیره در میان نوجوانان ترویج و توسعه پیدا کند.

در ادامه این مراسم عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان ما باید با سیره شهدا آشنا باشند گفت: مراسم امروز فرصتی است تا شهدای فرهنگی و دانش
آموز برای نسل امروز شناخته شوند و از منش و روش آن‌ها در زندگی بهره بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: دانش آموزان باید زندگینامه شهدا را بخوانند تا بدانند امنیت و استقلال کشورمان چطور به وجود آمده است و آن را مدیون خون شهدا هستیم.