رشد مناسب توله یوزپلنگ‌های توران در شاهرود

به گزارش سردبیر پرس، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان، بهرنگ اکرامی در مورد آخرین وضعیت آذر و توران دو توله یوز تازه پیدا شده در توران شاهرود بیان کرد: وزن توله‌ها به دو کیلو گرم رسیده است و روند رشد آنها مناسب است. وی افزود: توله‌ها همزمان با رشد دندان‌ها، همراه […]

به گزارش سردبیر پرس، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان، بهرنگ اکرامی در مورد آخرین وضعیت آذر و توران دو توله یوز تازه پیدا شده در توران شاهرود بیان کرد: وزن توله‌ها به دو کیلو گرم رسیده است و روند رشد آنها مناسب است.
وی افزود: توله‌ها همزمان با رشد دندان‌ها، همراه با مصرف شیر غنی شده، روند آشنایی با گوشت را آغاز کردند و پس از یک هفته به تدریج گوشت وارد جیره غذایی آن‌ها شد.
این دامپزشک همچنین گفت: بستر زندگی توله‌ها هم از هفته چهارم تغییر کرد و خاک طبیعی منطقه توران جایگزین چمن مصنوعی شده است.
به گفته تیم دامپزشکی دو توله یوزی که چندی پیش در منطقه حفاظت شده توران شاهرود پیدا شده بودند، وارد مرحله گوشت خواری شدند.
گفتنی است، اواسط آذرماه، یک چوپان دو قلاده توله یوزپلنگ کمتر از یک ماهه را در منطقه حفاظت شده توران شاهرود پیدا کرد و با توجه به سرمای هوا و نبود مادر در حوالی آن محل، به منظور حفظ جان آنها، توله یوزپلنگ‌ها به محیط بانی منتقل شدند.