رشد ۲۵ درصدی ماموریت های امداد و نجات در حوزه ترافیکی

به گزارش سردبیر پرس، محمدباقر محمدی با اشاره به اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه گفت: با گذشت دو ماه و ۱۶ روز از ابتدای سال جاری، ۶۰۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث […]

به گزارش سردبیر پرس، محمدباقر محمدی با اشاره به اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه گفت: با گذشت دو ماه و ۱۶ روز از ابتدای سال جاری، ۶۰۷۷ ماموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.
وی افزود: در این مدت ۴۷۸۲ نفر مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی و ترافیکی نجات داده شدند و به ۵۱۴۰ آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری داده شد. در همین بازه زمانی ۳۱۶۷ نفر مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.
رشد ۱۲ درصدی عملیات نجات فنی
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۶۶۷ عملیات نجات فنی از ابتدای سال جاری لغایت ۱۶ خردادماه انجام شده است که رشد ۱۲ درصدی ماموریت های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ را نشان می دهد.
محمدی ادامه داد: طی ۷۸ روز گذشته ۶۰۷۷ مورد ماموریت امداد و نجات در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسید که بیشترین ماموریت امداد و نجات دراستان های مازندران با ۵۵۹ مورد (۹ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات)، اصفهان با ۴۹۵ مورد (۸ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات) و گلستان با ۳۸۹ مورد (۶ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات) را به خود اختصاص داد.
رهاسازی ۸۰۰ نفر مصدوم از سوانح ترافیکی
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به رشد ۲۵ درصدی ماموریت های امداد و نجات در حوزه ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: طی ۷۸ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ در محورهای برون شهری ۳۱ استان کشور ۳۴۴۸ ماموریت سوانح ترافیکی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده است که منجر به اعزام ۲۱۷۶ مصدوم به مراکز درمانی، ارائه خدمات سرپایی به ۶۴۸ نفر مصدوم در محل حادثه و رهاسازی ۸۰۰ نفر مصدوم، طی ۶۴۵ مورد عملیات نجات فنی شده است.
محمدی در پایان گفت: بیشترین ماموریت امداد و نجات ترافیکی به ترتیب در استان های گلستان (۸ درصد از ماموریت ها) با ۲۸۳ مورد، مازندران (۷ درصد از ماموریت ها) با ۲۵۴ مورد، اصفهان (۷ درصد از ماموریت ها) با ۲۴۴ مورد بوده است.