رشد ۲.۵ برابری سفر به استان اردبیل/نقص زیرساخت‌ها رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مسئولان کشوری در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴۷ هزار نفر در ۱۰ روز اخیر در استان اردبیل اسکان داده شدند تا زمینه پذیرایی مناسب از این مسافران فراهم آید. وی به […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مسئولان کشوری در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴۷ هزار نفر در ۱۰ روز اخیر در استان اردبیل اسکان داده شدند تا زمینه پذیرایی مناسب از این مسافران فراهم آید.
وی به رشد ۲.۵ برابری سفر به مقصد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این میزان مسافرت در سال گذشته ۵۶ هزار نفر بوده که با توجه به بهبود شرایط کرونایی و لغو محدودیت‌ها، سفر به مقصد استان اردبیل افزایش یافته است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از وجود گردشگران خارجی در استان اردبیل تصریح کرد: عمده این گردشگران از کشورهای مختلف از اماکن تاریخی به ویژه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که به ثبت جهانی رسیده بازدید کرده و در کنار آن از سایر اماکن تاریخی نیز بازدیدهایی انجام شده است.
میرجعفریان افزود: با پایان سفرهای نوروزی در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود بخش عظیمی از مسافران به تدریج شهرهای مختلف استان اردبیل را با رضایت کامل از پذیرایی مناسب اهالی این استان ترک کرده و این استان برای فصل گردشگری تابستان با زیرساخت‌های مناسب آماده‌تر شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان ضعف زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در حوزه راه‌های مواصلاتی را قبول داریم و تلاشمان بر این خواهد بود تا با محوریت دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در استان بتوانیم خدمات تابستانی به ویژه ایام عید فطر در خدمت هموطنان باشیم.
میرجعفریان همچنین به کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را در استان اردبیل شاهد هستیم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: با ۴ خطه شدن اکثر محورهای مواصلاتی استان انتظار می‌رود بخش عظیمی از نارسایی‌ها و ضعف‌ها در حوزه زیرساختی راه برطرف شود.