رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی در مجامع مذهبی بهار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: اجرای برنامه‌های ماه رمضان امسال و برگزاری نمازهای جماعت در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت کمتر وبا زمان حد اقلی برگزار خواهد شد. محمد جمشیدی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از آلودگی جدی در محیط‌های مساجد نداشتیم، […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: اجرای برنامه‌های ماه رمضان امسال و برگزاری نمازهای جماعت در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت کمتر وبا زمان حد اقلی برگزار خواهد شد.
محمد جمشیدی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از آلودگی جدی در محیط‌های مساجد نداشتیم، ادامه داد: با توجه به تاکید ستاد امور مساجد به اعمال توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا، نماز جماعت در مساجد در شهرستان‌هایی که قرمز اعلام شده برگزار نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مساجدی که نماز جماعت آنها کمتر از ۲۰ نفر جمعیت دارند همچون قبل به فعالیت خود ادامه خواهند داد، افزود: درب مساجد اول وقت شرعی به مدت ۳۰ دقیقه برای به‌جا آوردن فریضه نماز برای نمازگزاران با رعایت موارد بهداشتی باز است و در شهرها و روستاهایی که در وضعیت نارنجی و زرد هستند نماز جماعت مساجد به‌صورت مختصر و زمان محدود و ظرفیت کمتر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایان محدودیت‌های ۱۰ روزه‌ی کرونایی شهرستان‌ها و رفع خطر همه مساجد در طول ماه رمضان باز هستند و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
جمشیدی افزود: برنامه شاخص” فصل زندگی” زیر نظر ستاد اجرای برنامه‌های قرآنی شهرستان با عناوینی نظیر برنامه‌های قرآنی، ترتیل خوانی، جزءخوانی در فضای باز و بیشتر مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.
وی گفت: محفل انسی با قرآن در ایام ماه رمضان در اولین جلسه با تاسی از مقام معظم رهبری با حضور امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار به تجلیل چهره‌های فعال و شاخص قرآنی و مراسم جشن امام حسن مجتبی (ع) و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات قرآنی اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی همچون اجرای مسابقات فرهنگی، روخوانی، نقاشی، محافل ختم قرآن خانگی در بستر فضای مجازی برای همشهریان برگزار خواهد شد و در پایان ماه مبارک رمضان اختتامیه برنامه‌های مجازی و فرهنگی را خواهیم داشت.
وی یکی از مهمترین برنامه‌های تبلیغی را اعزام جهادی مبلغین به روستاهای دور افتاده شهرستان برشمرد و اظهار کرد: با همکاری فرماندار، فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه وسایل نقلیه در اختیار این گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی قرار می‌گیرد.
جمشیدی در پایان به طرح محله همدلی که به همت روحانیون در محلات شهرستان با هدف تبلیغات چهره به چهره، کمک به معیشت مردم و اجرای طرح بخشش اجاره بها و تسویه صورتحساب دفتری سوپرمارکت‌ها اجرا می‌گردد اشاره داشت.