رقابت ۱۱ هزار و ۹۸۴ داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد لامعی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۲ امسال در دو نوبت برگزار می‌شود ، افزود: نوبت اول ۲۹ و ۳۰ دی و نوبت دوم ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار می‌شود. وی با بیان این که نتیجه این آزمون ها در مرداد اعلام […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، احمد لامعی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه آزمون سراسری ۱۴۰۲ امسال در دو نوبت برگزار می‌شود ، افزود: نوبت اول ۲۹ و ۳۰ دی و نوبت دوم ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار می‌شود.
وی با بیان این که نتیجه این آزمون ها در مرداد اعلام می‌شود تا داوطلبان براساس آن انتخاب رشته کنند، تصریح کرد: این آزمون در دو روز پایانی این هفته در ۱۱ حوزه اصلی و ۳۰ حوزه فرعی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در این رقابت ۱۱ هزار و ۹۸۴ داوطلب استان در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، علوم تجربی، هنر و زبان خارجه شرکت می‌کنند ، افزود: از این تعداد ۷ هزار و ۱۳۹ نفر داوطلب دختر و ۴ هزار و ۸۴۵ داوطلب پسر هستند.
لامعی تصریح کرد : از شهرستان بیرجند ۵ هزار و ۴۲۳ داوطلب، طبس هزار و ۱۸، فردوس ۹۱۹، قاین هزار و ۵۶۷، بشرویه ۳۶۲، درمیان ۵۴۸، سرایان ۵۴۴، سربیشه ۲۹۶، نهبندان ۶۲۵، خوسف ۱۳۹ و زیرکوه ۵۴۳ داوطلب باهم به رقابت می‌پردازند.
به گفته نماینده تام الاختیار دانشگاه بیرجند در برگزاری آزمون کنکور سراسری در مرکز استان آزمون کنکور سراسری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود و برگه‌های امتحانی از امروز وارد استان شده و فردا نیز در شهرستان‌ها و مراکز برگزاری آزمون توزیع خواهد شد.
لامعی اظهار کرد: روز پنجشنبه ۲۹ دی ساعت ۸ صبح داوطلبان علوم تجربی و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه داوطلبان رشته زبان خارجه و روز جمعه ۳۰ دی ساعت ۸ صبح گروه ریاضی و علوم انسانی و عصر جمعه ساعت ۱۴ و ۳۰ داوطلبان رشته هنر در آزمون کنکور سراسری شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: درب مراکز برگزاری آزمون‌ کنکور از ساعت ۷ صبح باز است و داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع در حوزه امتحانی خود حضور پیدا کنند و چنانچه فردی بعد از ساعت ۸ به محل امتحان مراجعه کند، نمی‌تواند دراین آزمون شرکت کند.
وی ادامه داد: داوطلبان باید از بردن مواد خوراکی، وسایل هوشمند و فلزی با خود خوداری کنند زیرا در این صورت اجازه ورود به سالن امتحانات داده نخواهد شد.
لامعی گفت: وسایلی که افراد باید در آزمون همراه خود داشته باشند، کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی یا شناسنامه، داشتن یک خودکار و دو مداد سیاه و پاکن، تراش و ماسک اضافی است.
به گفته وی باجه رفع نقص از فردا ساعت ۸ صبح در سازمان مرکزی دانشگاه بیرجند ایجاد می‌شود تا چنانچه داوطلبان در اطلاعات ثبت شده اشتباهی مشاهده کردند نسبت به رفع نقص آن خودداری کنند.
معاون آموزشی دانشگاه بیرجند با اشاره به این که انجام هر گونه تغییر در رشته یا گروه آزمایشی و مکان آزمون ممنوع است ، در پاسخ به سئوال خبرنگار سردبیر پرس در خصوص قطع شدن اینترنت در روزهای برگزاری آزمون کنکور سراسری گفت: ابتدا قرار بود در روزهای برگزاری آین آزمون ، اینترنت کل کشور قطع شود ولی امکان دارد در روزهای برپایی آزمون اینترنت در حوزه های آزمون قطع شود.
حسینی واشان با اعلام این که تاکنون دستورالعملی در این باره برای ما ارسال نشده است، افزود: فیلم های کوتاه آموزشی توسط سازمان سنجش درباره عواقب تقلب در آزمون کنکور تهیه شده که از سیمای استان نمایش داده خواهد شد.
به گفته وی در سال های گذشته دو دفترچه عمومی و خصوصی به داوطلبان داده می شد که در آزمون امسال به توجه به حذف دروس عمومی از آزمون کنکور هر دفترچه سئوال ها با مدت زمان مشخص به داوطلب داده می شود که هر دفترچه بعد از اتمام زمان آن جمع آوری می شود.