روایت روز/ از جانشین جدید کی‌روش تا تکذیبیه در مورد رونالدو!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از تکذیبیه در مورد رونالدو، استقبال سرد از مسی در پاریس، مذاکره با فرهاد مجیدی برای جانشینی کی‌روش تا توضیحات وزیر ورزش و جوانان در مورد دریافت دومین کارت از مجلس شورای اسلامی. به گزارش سردبیر پرس، لیونل مسی که توانست عنوان قهرمانی […]

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از تکذیبیه در مورد رونالدو، استقبال سرد از مسی در پاریس، مذاکره با فرهاد مجیدی برای جانشینی کی‌روش تا توضیحات وزیر ورزش و جوانان در مورد دریافت دومین کارت از مجلس شورای اسلامی.

به گزارش سردبیر پرس، لیونل مسی که توانست عنوان قهرمانی را با تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی قطر به دست آورد بعد از تعطیلات دو هفته‌ای به پاریس برگشت تا در تمرینات پاری سن ژرمن شرکت کند. نکته جالب اینکه به هنگام ورود مسی به محل تمرین پاری سن ژرمن هیچ کدام از هواداران این تیم برای استقبال از او نیامده بودند. با توجه به اتفاقاتی که در جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین رخ داد و البته رفتار جنجالی سنگربان آرژانتین در حضور مسی پیش بینی می‌شود که روزهای سختی برای این بازیکن در پاری سن ژرمن و فرانسه در پیش باشد.
حمایت یحیی از علی دایی
تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ فردا (پنج‌شنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی مازندران است. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از این دیدار عنوان کرد: متاسفانه برنامه‌هایی در صداوسیما پخش و صحبت‌هایی مطرح می‌شود که در آن‌ها به اسطوره‌های ما توهین می‌شود. علی دایی همیشه جانش را برای پیراهن و پرچمش می‌داد. همه می‌دانیم او وقتی بازی می‌کرد برای مملکت چطور افتخار آفرید. باید بدانیم جامعه‌ای که اسطوره‌های خود را تخریب کند، پیشرفت نمی‌کند.
توضیحات وزیر درباره دومین کارت زرد
حمید سجادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دریافت کارت زرد دوم خود از مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سوال و نظارت حق نمایندگان مجلس است. سوالی که مطرح شده بود، درباره ورزش‌حرفه‌ای، استقلال و پرسپولیس  بود که توضیحات کارشناسی و جامع از قبل به نمایندگان داده شده بود و من هم در مجلس پاسخ دادم، اما رایی که دادند یعنی از پاسخ‌ها قانع نشدند که اشکالی هم ندارد. نوع سوال به نحوی بود که ۹۰ درصد آن متوجه آن فدراسیون‌ها مخصوصا فدراسیون فوتبال بود. بارها گفته‌ام فوتبال روز دنیا به استانداردسازی نیاز دارد و فوتبال ما باید متحول شده و به روز شود و به تغییر مدیریتی نیاز دارد. نگاه ما به فوتبال باید عوض شود.
برگزاری ۲ مجمع فوق العاده در فدراسیون فوتبال
در جلسه هیات رئیسه که روز گذشته حدود ۳ ساعت طول کشید، برگزاری دو مجمع با هدف قانونمند کردن فدراسیون فوتبال به تصویب هیات رئیسه رسید. تاکیدات ریاست فدراسیون این بود که اساسنامه فدراسیون به صورت کامل اجرایی شود و ارکان و نهادهای برآمده رای خود را از مجمع فدراسیون به عنوان بالاترین مرجع فدراسیون دریافت کنند. یکی از این ارکان، کمیته مستقل حسابرسی فدراسیون فوتبال است که تصویب شد در تاریخ ۸ بهمن سال جاری مجمع فوق العاده تشکیل شود و بحث معرفی و تصویب کمیته مستقل حسابرسی فدراسیون فوتبال در این مجمع انجام خواهد شد. همچنین موضوع حسابرس فدراسیون که اعلام انصراف کرده نیز به رای گیری گذاشته خواهد شد و با مصوبه مجمع فوق العاده، این موضوع هم رای گیری خواهد شد. مجمع دوم هم ۲۷ اسفند تشکیل می‌شود و پس از اینکه کمیته حسابرسی مستقل فدراسیون تصویب شد، صورت های مالی دپارتمان مالی و خزانه دار فدراسیون در این مجمع تصویب خواهد شد.
ملی پوشی که راه داده نشد!
پویا دادمرز، فرنگی کار وزن ۵۵ کیلوگرم تیم ملی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان با اشاره به برگزاری رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور در سالن هفتم تیر تهران، اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه) قصد داشتم همراه برادرم که قرار بود برای حضور در مسابقات وزن کشی کند، وارد سالن شوم که به من اجازه ورود به سالن را ندادند و گفتند باید آی دی کارت داشته باشی. گفتند بخاطر بحث امنیت مسابقات نمی توانی وارد سالن شوی.
تکذیبیه در مورد رونالدو
مدت کوتاهی پس از قرارداد با النصر، گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی درباره کریستیانو رونالدو دوباره آغاز شد. طبق گزارشات، قرارداد جدید این بازیکن ۳۷ ساله شامل بند فسخ و پیوستن به نیوکاسل طبق شرایط خاصی است. در قرارداد کریستیانو رونالدو با النصر عربستان یک بند عجیب وجود دارد و آن این که او می‌تواند در صورتی که نیوکاسل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد راهی این تیم شود. مالکیت باشگاه نیوکاسل را عربستانی‌ها بر عهده دارند و به نظر می‌رسد که این تیم هم در سال‌های پیش رو به تیمی شبیه پاری سن ژرمن تبدیل خواهد شد. ادی هاو، سرمربی نیوکاسل درباره این شایعات صحبت کرد و گفت: ما برای کریستیانو آرزوی بهترین‌ها را داریم اما از نظر ما این خبر درست نیست.
مذاکره با فرهاد برای نیمکت تیم ملی
تیم ملی فوتبال ایران به دنبال گزینه‌ای شایسته برای جایگزینی کارلوس کی‌روش است و گویا فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی اتحاد کلباء یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزینی کی‌روش است چرا که روزنامه الخلیج امارات مدعی شد که فدراسیون فوتبال ایران بعد از ناکامی در جام جهانی، با فرهاد مجیدی برای جایگزینی کارلوس کی‌روش مذاکره کرده است.
انتهای پیام