روایت سران حکومت پهلوی در «دیکته تاریخ»/ «جشن ایران» کلید می‌خورد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، «میدان آزادی» ویژه برنامه صبحگاهی رادیو جوان است که روزهای دهه فجر به پویش رادیو جوان با نام «جشن ایران» می‌پردازد. همچنین در این برنامه با مسئولین حوزه‌های مختلف در مورد کارهای انجام شده برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی گفتگو خواهد شد. این برنامه هر روز، ساعت ۱۰ از شبکه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، «میدان آزادی» ویژه برنامه صبحگاهی رادیو جوان است که روزهای دهه فجر به پویش رادیو جوان با نام «جشن ایران» می‌پردازد. همچنین در این برنامه با مسئولین حوزه‌های مختلف در مورد کارهای انجام شده برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی گفتگو خواهد شد. این برنامه هر روز، ساعت ۱۰ از شبکه رادیویی جوان پخش خواهد شد.
برنامه «خط آزاد» به شرق استان هرمزگان خواهد رفت و در کنار مردم شهرستان‌های این استان به صورت زنده روی آنتن رادیو جوان خواهد رفت. تبیین پیشرفت‌های این مناطق در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، روایت‌هایی مستند، گفتگوهایی با مردم این مناطق، مقایسه اوضاع این مناطق در زمان رژیم شاهنشاهی و نظام اسلامی از اهداف خط آزاد در روزهای دهه فجر است. این برنامه هر روز ساعت ۱۷ از شبکه رادیویی جوان پخش خواهد شد.
برنامه «رادیوم» برنامه‌ای از گروه جوان و جامعه شبکه جوان است و به روایت‌های غرور آفرین و امیدبخش از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته و جایگاه علمی ایران در جهان و معرفی «۱۰ ابر پروژه علمی کشور مانند: رصدخانه علمی…» می‌پردازد. برنامه «رادیوم» هرروز، ساعت ۹ به‌صورت زنده، از شنبه تا چهارشنبه از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.
برنامه «کافه رادیو» به پوشش رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر، جریان‌شناسی سینمای کشور در کنار معرفی فیلم راه یافته‌های بخش «سودای سیمرغ» جشنواره، گفتگو با اهالی سینما و عوامل فیلم‌ها، گفتگو با مخاطبان جشنواره و رصد اخبار مرتبط با این رویداد بزرگ فرهنگی کشور» می‌پردازد. کافه رادیو هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ به صورت زنده از شبکه رادیویی جوان پخش خواهد شد.
برنامه «مأموریت در ایران» به موضوع تبیین و بررسی «اسناد لاله جاسوسی» در ایران با هدف روشنگری نسل جوان می‌پردازد. این برنامه هر شب ساعت ۲۱:۴۵ از شبکه رادیویی جوان پخش خواهد شد.
«خوانش» دیگر ویژه برنامه رادیو جوان در ایام دهه فجر است که به بررسی شبهات و موضوعاتی که برای تطهیر جنایات پهلوی در رسانه‌ها عنوان می‌شود می‌پردازد. در این برنامه نوجوانان با توجه به اسناد، تیتر روزنامه‌ها، صوت‌ها و تصاویر مربوط به دوران پهلوی به صورت مستند در مورد این شبهات گفتگو خواهند کرد.
برنامه «دیکته تاریخ» کاری از گروه جامعه رادیو جوان است که به تاریخ دوران پهلوی خواهد پرداخت. مهرزاد بختیاری کارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران با استناد به اسناد جمع‌آوری شده و گفتگوهایی که با سران دوران پهلوی کرده است اوضاع اجتماعی و سیاسی آن زمان را برای مخاطبین بازگو خواهد کرد.
برنامه «مهربانو» نیز در گروه اندیشه، به «معرفی بانوان موفق و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی» و تأثیر نبود انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفتشان می‌پردازد. همچنین در این برنامه جایگاه زنان در جمهوری اسلامی و کشورهای غربی به طور کامل تحلیل و بررسی خواهد شد.
منبع : مهر نیوز