روایت قصه فرهنگ خوراک ایرانی در شبکه مستند/ «ترنج» به آنتن رسید

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه «ترنج» تولید جدید شبکه مستند سیما به تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی سام کلانتری روایتی از سنت‌های غذایی در مناطق مختلف ایران از پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود. تهیه کننده «ترنج» درباره این مجموعه مستند گفت: «ترنج» مجموعه‌ای ۱۲ قسمتی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه «ترنج» تولید جدید شبکه مستند سیما به تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی سام کلانتری روایتی از سنت‌های غذایی در مناطق مختلف ایران از پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود.
تهیه کننده «ترنج» درباره این مجموعه مستند گفت: «ترنج» مجموعه‌ای ۱۲ قسمتی با موضوع فرهنگ و تاریخ خوراک در ایران است. در هر قسمت از این مجموعه سراغ یکی از موضوعات اصلی در حوزه خوراک می‌رویم و به انواع سنت‌های غذایی در کشورمان می‌پردازیم.
شکیبانیا افزود: مثلاً در یکی از قسمت‌ها سراغ گندم و نان که قوت غالب مردم کشورمان است می‌رویم و سنت‌های مختلف در تهیه آرد و نان در نقاط مختلف کشور را به تصویر می‌کشیم. هم‌چنین در قسمت دیگری درباره خرما که یکی از درخت‌های مهم در بخش‌های جنوبی کشورمان است صحبت می‌کنیم و آداب و رسوم مردم که از این درخت نشأت گرفته است را نمایش می‌دهیم.
وی درباره روند تولید این مجموعه گفت: این مجموعه از نظر تولیدی بسیار مفصل بود و به ویژه زمانی که همه‌گیری کرونا به وجود آمد، کارمان سخت‌تر نیز شد و نتوانستیم برخی قسمت‌های برنامه را تکمیل کنیم.
عوامل تولید این مستند عبارتند از: کارگردان: سام کلانتری، راوی، نویسنده و سرپرست پژوهش: نیوشا طبیبی، گروه پژوهش: ایمان پاکنهاد، نرگس جودکی، پریسا صهبا و نسرین جودکی، فیلمبردار: سیاوش مزروعی، تدوین: اوژن سیداشرفی، مدیر تولید: محسن مرادی، صدابردار: حمید غیاثی و آهنگساز: علی بوستان.
مجموعه «ترنج» پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ و یکشنبه‌ها ساعت ۲۰ خواهد بود.
منبع : مهر نیوز