روایت یک حرکت فرهنگی/ پارک شهر فومن میزبان مهمانان ماه خدا شد

سردبیر پرس، گروه استان‌ها- الهام حیدری: در سال‌های اخیر پارک‌های شهر که همیشه مامنی برای حضور خانواده‌ها و داشتن ساعاتی خوش بود در سایه بی توجه و کم کاری برخی مدیران شهری و با تغییر ماهیت به محلی برای بروز و ظهور ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل شده است. کم نیستند خانواده‌هایی که از حضور فرزندان خود […]

سردبیر پرس، گروه استان‌ها- الهام حیدری: در سال‌های اخیر پارک‌های شهر که همیشه مامنی برای حضور خانواده‌ها و داشتن ساعاتی خوش بود در سایه بی توجه و کم کاری برخی مدیران شهری و با تغییر ماهیت به محلی برای بروز و ظهور ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل شده است.
کم نیستند خانواده‌هایی که از حضور فرزندان خود در پارک آنچنان که باید احساس رضایت نمی‌کنند اما با توجه به این نارضایتی‌ها باز هم عموم مردم انتظار دارند شرایط پارک‌های محلی از وضعیت مناسب‌تری برخوردار باشد. فضا سازی و نظارت در این نوع مکان‌ها و فضاها به گونه‌ای باید باشد که کمتر زمینه بروز و ظهور برخی رفتارهای خلاف عرف و ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم شود.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها سبب جذب و گرایش نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های فرهنگی به ویژه تقویت ارزش‌ها و اعتقادات دینی می‌شود. در این میان شهر فومن از این قاعده مستثنی نبوده و پارک این شهر که یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین فضاهای تفریحی این شهر محسوب شده و روزگاری به عنوان یک قطب گردشگری شناخته می‌شد طی سال‌های اخیر شاهد بروز برخی رفتارهای نامناسب و خلاف عرف و ناهنجار بوده است.
و اما امسال با ابتکار هیئت رزمندگان شهرستان فومن این فرهنگ تفریحی به یک فضای فرهنگی برای برگزاری مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر تبدیل شده است.
این هیأت از نخستین روزهای ماه مبارک رمضان با حضور در قسمتی از پارک قدیمی این شهر با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی فضای فرهنگی و معنوی بسیار زیبایی در این شب‌ها به این پارک داده و با استقبال خانواده به ویژه جوانان نیز رو به رو شده است.

استقبال خود خانواده‌های فومنی از برنامه «سی شب مناجات خوانی»
مدیر اجرایی هیئت رزمندگان فومن در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اشاره به اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌ای را تحت عنوان «سی شب مناجات خوانی» در پارک شهر فومن برنامه ریزی و تا به امشب اجرا کرده ایم..
محمد رضا جعفری عنوان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و شریک شدن آحاد مردم در ثواب معنوی این برنامه، آنچه که بیش از هر چیزی دغدغه این هیئت برای برپایی برنامه مناجات خوانی بود ساماندهی به فضای فرهنگی پارک شهر است.
جعفری ادامه داد: پارک فومن که به دلیل بی توجهی و کم کاری‌های فرهنگی در سنوات گذشته، امروز به مکان برای بروز و ظهور انواع آسیب‌های اجتماعی شده است.
وی با بیان اینکه با اولویت قرار گرفتن این موضوع و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مکان و با پیش فرض این که حضور خانواده‌ها و شرکت در برنامه معنوی مناجات خوانی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در پارک شهر فومن می‌شود، اضافه کرد: برپایی این برنامه فرهنگی توسط هیئت رزمندگان فومن در دستور کار قرار گرفت.
جعفری با اشاره به اینکه در شب‌های گذشته با استقبال خوب خانواده‌های از برنامه مناجات خوانی مواجه شدیم، ادامه داد: انتظار می‌رود در آینده نیز بتوانیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی فضای پارک را اصلاح کنیم.

تداوم فعالیت‌های فرهنگی هیئت رزمندگان فومن
وی با بیان اینکه پارک فومن با توجه به سبقه فرهنگی و مذهبی این شهر باید محیطی امن برای خانواده‌ها باشد، تصریح کرد: برگزاری مراسم شب‌های قدر نیز با استقبال خوبی از سوی شهروندان مؤمن و روزه دار فومنی همراه بوده است.
جعفری افزود: علاوه بر این ویژه برنامه‌ها، فعالیت جهادی هیئت رزمندگان اسلام فومن نیز ادامه دارد و ویژه برنامه شب‌های ماه مبارک رمضان نقطه وصل نیازمندان و خیران و اعضای گروه جهادی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی شده است.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این فعالیت‌ها سرکشی از خانوارهای کمتر برخوردار، ساخت خانه محرومین و تهیه بسته‌های معیشتی برای محرومین از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار سی شب مناجات خوانی توسط اعضای هیأت رزمندگان اسلام شهرستان فومن در حال پیگیری است.

منبع : خبرگزاری مهر