رودبار هم نارنجی شد/ رشد ۵ برابری مراجعه بیماران سرپایی در گیلان

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با ابزار نگرانی از روند صعود بستری‌های کرونایی در استان گیلان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: متأسفانه بیماری کرونا سویه امیکرون در گیلان در حال افزایش است. وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان رودبار به رنگ نارنجی درآمده است، گفت: شهرهای رنگ آبی شهرستان‌های گیلان […]

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با ابزار نگرانی از روند صعود بستری‌های کرونایی در استان گیلان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: متأسفانه بیماری کرونا سویه امیکرون در گیلان در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان رودبار به رنگ نارنجی درآمده است، گفت: شهرهای رنگ آبی شهرستان‌های گیلان نیز به رنگ زرد درآمده و شهرستان رامسر نیز در مجاورت استان گیلان در وضعیت قرمز است.
حیدرزاده با اشاره به سرعت بالای انتشار و انتقال این ویروس، تصریح کرد: بر همین اساس شهروندان از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با توجه به انتقال سریع ویروس تا پایان هفته شهرستان‌های وضعیت قرمز ما زیاد می‌شود، افزود: توجه به واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم نیز باید تسریع شود زیرا مرگ و میر را کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ درصد مردم گیلان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: این میزان معادل بیش از ۶۶۰ هزار نفر است باید روند تزریق واکسن در هر سه نوبت تسریع شود.
حیدرزاده با بیان اینکه امروز بیش از ۷۵ نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند، افزود: بیش از ۵۰۰ بیمار سر پایی داشته ایم که نسبت به هفته گذشته این آمار پنج برابر شده است.
وی تاکید کرد: در صورت ادامه عدم استفاده از ماسک از سوی شهروندان یا برگزاری دورهمی ها تا هفته‌های آینده باید منتظر قرمز شدن کل استان و بستری روزانه بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ بیمار کرونایی باشیم.

منبع : خبرگزاری مهر