روستاهای بیش از ١٠ هزار نفر فارس تعیین تکلیف شوند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جعفر قادری بعد از ظهر یکشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس بیان کرد: سالیانی است که روستاهای بیش از ١٠ هزار نفر جمعیت استان فارس برنامه‌ای جامع ندارند و دستگاه‌های متولی استانی نیز برنامه ریزی جامعی برای آنان انجام نمی‌دهند. وی اضافه کرد: اگر این روستاها به […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جعفر قادری بعد از ظهر یکشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس بیان کرد: سالیانی است که روستاهای بیش از ١٠ هزار نفر جمعیت استان فارس برنامه‌ای جامع ندارند و دستگاه‌های متولی استانی نیز برنامه ریزی جامعی برای آنان انجام نمی‌دهند.
وی اضافه کرد: اگر این روستاها به شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز واگذار شوند آنان از پذیرش این مناطق امتناع می‌کنند همان گونه که شهرداری شیراز تاکنون از پذیرش این مناطق سر باز زده است.
قادری تاکید کرد: اکنون روستاهایی که دارای بیش از ١٠ هزار نفر جمعیت هستند وضعیت تا مشخصی دارند و در استان فارس و شهر شیراز نیز این روستاها تعداد کمی ندارند که از جمله این مناطق می‌توان به سلطان آباد با بیش از ٢٠ هزار، کیان آباد ١٢ هزار و شاپورجان ١۶ هزار نفر اشاره کرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: براساس قانون این گونه مناطق یا باید از محدوده شهر خارج شوند یا به عنوان شهر منفصل باشند.
وی در خصوص وضعیت بانک‌های خصوصی استان نیز تاکید کرد: چرا سازوکاری برای جلوگیری از خروج سرمایه استان توسط بانک‌های خصوصی اندیشیده نمی‌شود این در حالی است که سرمایه گذاران در این گونه بانک‌ها منابع خود را پس انداز کرده و این بانک‌ها مصارف خود را در خارج از استان هزینه می‌کند.

منبع : مهر نیوز