روسیه تسلیحات بیشتری به کشورهای آسیای میانه می دهد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ایتارتاس، «والری گراسیموف» فرمانده ستاد کل ارتش روسیه، از افزایش صادرات تسلیحات این کشور به آسیای میانه در راستای کمک به دفع تهدیدهای تروریستی خبر داد. وی در این باره افزود: برای پاسخگویی مناسب به شرایط رو به وخامت منطقه و آمادگی عملیاتی برای دفع تهدیدهای تروریستی، رزمایش‌های […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ایتارتاس، «والری گراسیموف» فرمانده ستاد کل ارتش روسیه، از افزایش صادرات تسلیحات این کشور به آسیای میانه در راستای کمک به دفع تهدیدهای تروریستی خبر داد.
وی در این باره افزود: برای پاسخگویی مناسب به شرایط رو به وخامت منطقه و آمادگی عملیاتی برای دفع تهدیدهای تروریستی، رزمایش‌های مشترکی در خاک ازبکستان و تاجیکستان تدارک دیده شده است حال آنکه در چارچوب حمایت تکنیکی، تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتری هم فراهم شده است.
همچنین قرار است روسیه از طریق آموزش، به ارتقای نیروهای مسلح ازبکستان نیز کمک کند. این در حالی است که مسکو بارها هشدار داده است که با توجه به تحولات افغانستان، آمادگی استفاده از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را دارد.
خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان، تشدید فعالیت‌های داعش و پیشروی‌های طالبان در پی درگیری با نیروهای افغان، اوضاع این کشور جنگ زده را به شدت ملتهب کرده است.
در این میان، همسایگان نوار شمالی افغانستان که شامل کشورهای آسیای میانه می‌شوند به ویژه از قدرت گرفتن داعش در منطقه بیمناک هستند.

منبع : مهر نیوز