روس ها و ایرانی ها، رتبه اول و دوم خرید ملک در ترکیه

روس ها،‌ ایرانی ها و عراقی ها به ترتیب رتبه اول تا سوم خرید ملک در ترکیه را به خود اختصاص دادند.به گزارش عصرایران به نقل از سایت آر تی روسیه، این آمار مربوط به سال ۲۰۲۲ است. برپایه اعلام سازمان آمار ترکیه، در سال گذشته میلادی، شهروندان روس ۱۶ هزار و ۳۱۲ ملک در […]

روس ها،‌ ایرانی ها و عراقی ها به ترتیب رتبه اول تا سوم خرید ملک در ترکیه را به خود اختصاص دادند.به گزارش عصرایران به نقل از سایت آر تی روسیه، این آمار مربوط به سال ۲۰۲۲ است. برپایه اعلام سازمان آمار ترکیه، در سال گذشته میلادی، شهروندان روس ۱۶ هزار و ۳۱۲ ملک در ترکیه خریداری کردند.
 ایرانی ها با خرید ۸ هزار و ۲۲۳ ملک در رتبه دوم هستند. عراقی ها هم با خرید ۶ هزار و ۲۴۱ ملک هم در رتبه سوم قرار گرفتند.
فروش ملک در ترکیه به شهروندان خارجی در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال قبل از آن (۲۰۲۱)،‌ با رشد ۱۵٫۲ درصدی به ۶۷ هزار و ۴۹۰ ملک رسید.همچنین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بخش فروش ملک به خارجی ها در شهر استانبول نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، شاهد افزایش ۴۵ درصدی بود.در این مدت سه ماهه، ایرانی ها بیشترین خرید ملک در ترکیه را داشتند و بعد از آن عراقی ها و روس ها هستند.
براساس آمار، در سال گذشته میلادی در کل ترکیه یک میلیون ۴۸۵ و ۶۲۲ ملک فروخته شد که نسبت به سال قبل از آن اندکی کاهش داشته است. بیشترین فروش ملک در ترکیه به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و‌ ازمیر  بوده است.
امکان دریافت اقامت یا شهروندی با خرید ملک در ترکیه باعث تشویق شهروندان خارجی برای چنین اقدامی شده است.
تحریم های شدید غرب علیه روسیه و برنامه مسکو برای سربازگیری اجباری بعد از جنگ این کشور علیه اوکراین باعث استقبال شهروندان روس از خرید ملک در ترکیه شده است.