روند افزایشی صدور پروانه‌ احداث ساختمان در کشور

به گزارش سردبیر پرس، پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در تابستان امسال ۲.۶ درصد افزایش یافته و این عدد برای کل کشور ۴.۶ درصد است. بررسی نتایج طرح “گرد آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور” در فصل تابستان سال ١۴٠١ نشان می‌دهد: الف- شهر تهران در تابستان سال […]

به گزارش سردبیر پرس، پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در تابستان امسال ۲.۶ درصد افزایش یافته و این عدد برای کل کشور ۴.۶ درصد است.
بررسی نتایج طرح “گرد آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور” در فصل تابستان سال ١۴٠١ نشان می‌دهد:
الف- شهر تهران

در تابستان سال ١۴٠١، تعداد ١٢٨٢٠ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۱۱۵.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.۶ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٨.١ واحد بوده است.
تعداد ١۵٨٨ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در تابستان ١۴٠١ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ۱۱۵.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٠.٨ درصد کاهش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در تابستان ١۴٠١ بالغ بر ٢٢۵٨ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۱۰۰.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٩.٢ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١۴٢٢ مترمربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در تابستان سال ١۴٠١، تعداد ٩٧٨٩۵ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۸.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٢ واحد بوده است‌.

تعداد ٣٠٣۵٢ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در تابستان ١۴٠١ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته ٣, ١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.۴ درصد افزایش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در تابستان ١۴٠١ حدود ١٨٢٣٣ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۶.۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٠.٩ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۶٠١ مترمربع بوده است.
منبع : مهر نیوز