روند واکسیناسیون در استان همدان کُند است

به گزارش سردبیر پرس، فاطمه ترکمان اسدی شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: تزریق و همراه داشتن کارت واکسن برای ورود به اماکن عمومی، ورزشی و پاساژها، باشگاه‌ها و دیگر اماکن الزامی شود تا مردم بدانند در صورت تزریق نکردن واکسن نمی‌توانند از یکسری خدمات بهره مند شوند. وی با اشاره […]

به گزارش سردبیر پرس، فاطمه ترکمان اسدی شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: تزریق و همراه داشتن کارت واکسن برای ورود به اماکن عمومی، ورزشی و پاساژها، باشگاه‌ها و دیگر اماکن الزامی شود تا مردم بدانند در صورت تزریق نکردن واکسن نمی‌توانند از یکسری خدمات بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۲۶۶ دُز واکسن تا سی ام دی ماه امسال در استان همدان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، روزانه هفت هزار و ۹۱۶ دز واکسن در این استان تزریق می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه صحبت‌های خود گفت: ۹۱.۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول، ۷۹.۱ درصد نوبت دوم و ۲۰ درصد دُز سوم را تزریق کردند که آمار تزریق واکسن دُز سوم مطلوب نبوده با این وجود از میانگین کشوری بالاتر هستیم.
ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال، افرادی بالای ۶۰ سال و بانوان باردار به عنوان جامعه پرخطر و آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا شناخته می‌شوند که میزان واکسیناسیون دو گروه سنی نخست مطلوب است.
وی در این راستا تصریح کرد: روند واکسیناسیون در این استان کُند پیش می‌رود بنابراین درخواست می‌شود ارائه خدمات به مردم منوط به تزریق واکسن شود.
ترکمان اسدی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون مادران باردار مناسب نیست افزود: ۶۶ درصد بانوان باردار نوبت اول و ۵۰ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده و آماز دُز سوم بسیار ناچیز است چرا که با وجود فراخوان و پیگیری اما مادران باردار در برابر تزریق واکسن مقاومت می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ضریب روزانه واکسیناسیون در استان همدان به هفت دهم رسیده و به منظور بالا بردن این ضریب تعداد مراکز واکسیناسیون از ۶۷ به ۷۶ ایستگاه در یک هفته گذشته افزایش یافته است همچنین همیاران سلامت با مراجعه خانه به خانه و فراخوان، دنبال تشویق مردم به تزریق واکسن هستند.
وی تصریح کرد: هم اینک استان همدان در وضعیت ایستایی نسبی از نظر میزان مبتلایان به کرونا قرار دارد و از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تا سی ام دی ماه امسال شمار افراد مثبت سرپایی به ۱۰۰ هزار و ۳۳۹ مورد، شمار افراد مثبت بستری ۳۱ هزار و ۱۹۶ بیمار، بیماران مثبت بهبود یافته ۲۸ هزار و ۹ نفر و شمار متوفیان به سه هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.
ترکمان اسدی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ نفر بود که ۲۷ نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: همچنین هشت بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۵ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.
این مسئول در ادامه، بیان کرد: استان همدان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا پوشش خدمات مراقبت به ۵۲ درصد رسیده که از میانگین کشوری سه درصد بالاتر است هر چند این رقم در ماه گذشته ۶۸ درصد بوده و خستگی مردم سبب کاهش آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.