رونمایی از محصول جدید لکسوس

نسل جدید ان ایکس برای نخستین بار به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد. به گزارش سردبیر پرس به نقل از اتواکسپرس، برند لکسوس یکی از نخستین خودروسازان جهان بود که وارد عرصه تولید خودروهای الکتریکی شد تا جایی که نخستین خودروی برقی این شرکت در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد. حالا لکسوس تصمیم گرفته است تا […]

نسل جدید ان ایکس برای نخستین بار به صورت هیبریدی عرضه خواهد شد.
به گزارش سردبیر پرس به نقل از اتواکسپرس، برند لکسوس یکی از نخستین خودروسازان جهان بود که وارد عرصه تولید خودروهای الکتریکی شد تا جایی که نخستین خودروی برقی این شرکت در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد. حالا لکسوس تصمیم گرفته است تا خودروهای محبوب سری ان ایکس خود را از این پس به صورت هیبریدی عرضه کند. از زمان نخستین تولید این سری در سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار لکسوس سری ان ایکس در جهان به فروش رفته است.  
در حوزه ظاهری، لکسوس تلاش کرده است تا از ویژگی های مدرن تر و چراغ های کشیده تر نسبت به نسل های قبلی بهره بگیرد. این نسل بزرگ ترین نمونه تولیدی لکسوس تا به حال بوده و حتی از نویوتا راو فور نیز بزرگ تر خواهد بود. در بعد فنی هم خودرو از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بهره خواهد برد که به آن توانی معادل ۳۰۲ اسب بخار می دهد. باتری به کار رفته در این خودرو ۱۸.۱ کیلووات است و با هر بار شارژ امکان طی کردن مسافتی معادل ۴۰ مایل را می دهد.  

با توجه به تعهد این خودروساز در کاهش آلایندگی محصولاتش، نسل جدید ان ایکس به ازای هر کیلومتر پیمایش، ۱۴۵ گرم کربن دی اکسید تولید می کند که نسبت به نسل قبلی ۱۰ درصد آلودگی کمتری دارد.  
برخلاف نمای بیرونی، نسل جدید ان ایکس دارای تغییرات داخلی قابل توجهی نسبت به نسل های قبل است. صفحه نمایش ۱۴ اینچی مرکزی خودرو دارای سرعت پردازشی سه برابر سریع تر از نمونه های قبلی است.  برای سایر سرنشینان نیز صفحات نمایش ۹.۸ اینچی تعبیه شده است. از طریق چهار درگاه یو اس بی و همچنین سیستم اتصال سازگار با سیستم عامل اندروید و آی او اس، امکان پخش صوت و تصویر وجود دارد.  

نسل جدید ان ایکس به مانند نسل های قبلی دارای قیمت نسبت بالایی در مقایسه با رقبای دیگر این خودرو است. آن طور که پاسکال روچ- مدیر زنجیره ارزش لکسوس در اروپا- اعلام کرده، قیمت پایه سری جدید ان ایکس چیزی حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ پوند خواهد بود.  
انتهای پیام

منبع : ایسنا