رویداد کشوری «دختران حاج قاسم» در یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در حاشیه برگزاری این رویداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تبلیغات به کمک سازمان مدارس صدرای کشور در سراسر کشور دوره‌ای را با عنوان دختران حاج‌قاسم، به یاد این سردار بزرگ اسلام برگزار می کند. وی افزود: این طرح در استان یزد به مدت سه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در حاشیه برگزاری این رویداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تبلیغات به کمک سازمان مدارس صدرای کشور در سراسر کشور دوره‌ای را با عنوان دختران حاج‌قاسم، به یاد این سردار بزرگ اسلام برگزار می کند.
وی افزود: این طرح در استان یزد به مدت سه روز در قالب اردوی آموزشی و عملیاتی با حضور جمعی از دختران نوجوان به عنوان کنشگر اجتماعی و فعال در جامعه با هدف نقش آفرینی و اثرگذاری در خانواده، محله و حوزه های فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: عنوان این طرح فرهنگی برگرفته از سخن مشهور شهید حاج قاسم سلیمانی است و اکنون دختران این سرزمین که خود را پیرو مکتب این شهید می دانند وظایفی نسبت به پدر معنوی خود دارند تا راه او را در سنگرهای مختلف ادامه دهند.
وی گفت: دختران حاج قاسم، با سلاح علم، اخلاق و معنویت در جای جای جامعه به عنوان کنشگر جامعه اثرگذار خواهند بود.
نجیمی، با اشاره به گام دوم انقلاب تصریح کرد: دهه پنجم انقلاب می طلبد که بچه‌های دهه هشتادی و نودی با عزمی ‌راسخ، حرکتی نو را آغاز نمایند و در مسیر زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) قرار بگیرند.
شرکت ۱۰۰ نفر از دختران ۱۶ تا ۱۸ ساله یزد در اردوی دختران حاج قاسم
کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی نیز در مورد این طرح عنوان کرد: بعد از سه جلسه مجازی، اردوی سه روزه با حضور قریب به ۱۰۰ نفر از دختران دانش آموز سطح شهرستان یزد و برخی شهرستان های همجوار به میزبانی کانون فرهنگی تربیتی مجتمع سیدالشهدا (ع)یزد برگزار شد.
فرح طالعی افزود: دراین طرح دختران ۱۶ تا ۱۸ ساله ابتدا مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را شناسایی کردند و به صورت گروهی با نوشتن بوم طرح، به سطح شهر رفتند و عملیات طرح خود را در سطح شهر اجرا کردند و سپس در روز پایانی اردو هر یک از گروه های شرکت کننده طرح و نتایج طرح خود را در جمع دیگر گروه های شرکت کننده در اردو ارائه دادند.

منبع : مهر نیوز