رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر قدس ندارد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهر قدس، که مسجدالاقصی در قلب آن قرار گرفته است، بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین است. رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ حاکمیت و مشروعیتی در قدس ندارد و هر گونه تلاشی از سوی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از وبگاه شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهر قدس، که مسجدالاقصی در قلب آن قرار گرفته است، بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین است. رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ حاکمیت و مشروعیتی در قدس ندارد و هر گونه تلاشی از سوی این رژیم برای خدشه دار کردن هویت فلسطینی، عربی و اسلامی پایدارِ آن در طول تاریخ، به جایی نخواهد رسید.
حماس در این بیانیه که در پنجاه و پنجمین سالروز اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی صادر شده، تاکید کرد: شهر قدس با یکپارچگی کامل همچنان پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند. قدس همواره به عنوان محور حرکت امت عربی و اسلامی محسوب می‌شود و ملت فلسطین با پایداری در این سرزمین، از قدس و مسجدالاقصی با راهکار مقاومت همه جانبه، دفاع خواهد کرد تا در نهایت آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان محقق شود.
حماس همچنین درباره تلاش‌ها برای ادغام رژیم صهیونیستی در ساختار جهان عرب از طریق راهکارهایی نظیر عادی سازی روابط، ایجاد ائتلاف‌ها و پیمان‌ها و مشارکت و همکاری هشدار داد و تاکید کرد: این اقدامات از پایه و اساس محکوم است، چون رژیم صهیونیستی از این گونه تحرکات برای افزایش تجاوزات خود علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات ما سو استفاده می‌کند.
حماس ضمن تاکید بر لزوم بازنگری دولت‌های عربی در اقدامات خود، از امت عربی و اسلامی خواست در زمینه حمایت از قدس و مسجدالاقصی جدی تر عمل کرده و از پایداری و مقاومت ملت فلسطین حمایت کنند.

منبع : مهر نیوز