زمان و مکان برگزاری هشتمین جشنواره فیلم شهر مشخص شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ستاد خبری جشنواره، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در ۶ بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین‌الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش‌های هنری شهر» و «جنبی» از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود. بخش «مسابقه سینمای بین‌الملل» نیز با هدف شناسایی آثار خلاق […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از ستاد خبری جشنواره، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در ۶ بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین‌الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش‌های هنری شهر» و «جنبی» از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.
بخش «مسابقه سینمای بین‌الملل» نیز با هدف شناسایی آثار خلاق و تاثیرگذار سینمای جهان در حوزه شهر و مدیریت شهری و ایجاد فضایی برای تبادل تجربه‌ها و ایده‌ها میان شهرهای جهان، در دو بخش «مسابقه بین‌الملل» و «ویژه» برگزار می‌شود. بخش «مسابقه محله» با هدف ثبت آثار خلاقانه و فیلم‌های زیبا و تأثیرگذار از زوایای مختلف شهرهای ایران و تهران، در دو بخش «مسابقه» و «ویژه» برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل آثار کوتاه «موبایلی» و «مستند خبری» است. بخش «ویژه شهر تهران» نیز شامل فیلم‌های داستانی یا مستندهای خلق شده با موضوع تهران، فارغ از سکونت صاحب اثر در تهران است.
بخش «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران» شامل عکس، پوستر، آنونس و تیزر فیلم در بخش‌های «مسابقه سینمای ایران»، با موضوعات جشنواره است. همچنین بخش «مسابقه آفرینش‌های هنری شهری» نیز امسال برای اولین بار در بخش‌های گرافیک (بیلبورد؛ تبلیغات محیطی متحرک مانند وسایل نقلیه عمومی؛ دیجیتال؛ ترانزیتی و عرشه پل)، المان‌های شهری (تندیس، سردیس و مجسمه)، عکس و پوستر، نقاشی محیطی (نقاشی روی سطح؛ دیوار؛ کاشی‌کاری، سرامیک و دیوارنویسی) و تیزر شهری در دو محور زیبایی‌شناسی بصری و اطلاع‌رسانی با موضوع آزاد (فرهنگی؛ تجاری و…..) برگزار می‌شود.
بخش «جنبی» نیز غیر رقابتی بوده و فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان داخلی و خارجی و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان که شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌های تخصصی و… است.
پردیس سینما گالری ملت به عنوان محل برگزاری این دوره از جشنواره فیلم شهر، دارای ۱۱ سالن نمایش مخصوص سینما و یک سالن چند منظوره جهت نمایش فیلم، برگزاری همایش‌ها، اجرای تئاتر و کنسرت است. این مجموعه پیش از این میزبان دوره‌های گذشته جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم فجر بوده است.

منبع : مهر نیوز