زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، پرویز قزلباش ظهر دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند. وی اظهار کرد: شهرستانهای طارم، ماهنشان، ایجرود و خدابنده در وضعیت زرد قرار داشته و سلطانیه هم در وضعیت نارنجی قرار […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، پرویز قزلباش ظهر دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اظهار کرد: شهرستانهای طارم، ماهنشان، ایجرود و خدابنده در وضعیت زرد قرار داشته و سلطانیه هم در وضعیت نارنجی قرار دارد.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان، از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد و گفت: در مجتمع‌های تجاری، رستوران‌ها، نانوایی‌ها، بانک‌ها، آرایشگاههای زنانه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی پایین آمده است.

قزلباش تاکید کرد: در آرامستان های شهر زنجان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بسیار ضعیف است و ما نمی‌توانیم کاری بکنیم و باید ارگان‌های مربوطه وارد کار شوند.

وی بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی از اصناف و مجتمع‌های تجاری توسط اتاق اصناف استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و یادآور شد: حساسیت و بی توجهی مردم به بیماری کرونا بسیار ضعیف شده و این اصلاً خوب نیست و این نوع رفتارها در آینده ضربه خود را خواهد زد.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان، گفت: تجمعات در مراکز تجاری و پارک‌ها در استان زنجان بسیار وحشتناک است و این نشان می‌دهد این بیماری به شوخی گرفته شده است.

قزلباش ابراز داشت: جهش کرونا زیاد شده و با کسی هم تعارف ندارد، بنابراین تنها راه قطع زنجیره این بیماری شوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به بیماری شوم کرونا بسیار کم شده و بی توجهی می‌کنند، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار زنجانی نسبت به بیماری کرونا آزمایش سرپایی انجام دادند نسبت به تعداد جمعیت در سطح کشور در خصوص آزمایش رتبه اول را داریم.

قزلباش با بیان اینکه تنها راه قطع زنجیره کرونا در استان زنجان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است، ابراز داشت: باید زدن ماسک در استان فرهنگ سازی شود.