زنجان کمترین میزان آسیب های اجتماعی را دارد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسیح سلطانی ظهر سه شنبه در جلسه کار گروه اجتماعی و فرهنگی در محل استانداری زنجان با بیان اینکه باید رفع آسیب‌های اجتماعی به جد مورد توجه قرار گیرد، گفت: این استان در خصوص آسیب‌های اجتماعی جای نگرانی ندارد. وی اظهار کرد: استان زنجان نسبت به خیلی از استان‌ها کمترین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسیح سلطانی ظهر سه شنبه در جلسه کار گروه اجتماعی و فرهنگی در محل استانداری زنجان با بیان اینکه باید رفع آسیب‌های اجتماعی به جد مورد توجه قرار گیرد، گفت: این استان در خصوص آسیب‌های اجتماعی جای نگرانی ندارد.
وی اظهار کرد: استان زنجان نسبت به خیلی از استان‌ها کمترین آسیب‌های اجتماعی را دارد و در پایین‌ترین سطح قرار داریم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: طی سالهای گذشته موضوعاتی چون طلاق و اعتیاد در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی قرار داشته و در همین راستا چهار کارگروه مسائل مربوط به آن را پیگیری می‌کند.
سلطانی به استفاده از مشروبات الکی اشاره کرد و ابراز داشت: زنجان در بین استان‌ها کمترین مصرف مشروبات الکلی را دارد و این نشان می‌دهد که زنجانی‌ها مردمی معتقد و مومن هستند.
در ادامه این جلسه مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: دفترچه‌های درمانی افراد تحت پوشش از اول اردیبهشت ماه به صورت تدریجی حذف می‌شود تا ارائه خدمات درمانی تسریع شود.
یعقوب شیویاری با بیان اینکه دفترچه سایر صندوق‌های بیمه سلامت در ماه‌های خرداد و تیر به تدریج حذف می‌شودند، یاد آور شد: در استان زنجان ۹۰ درصد مؤسسات ارائه خدمات طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند.
وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت امسال اجرای طرح نسخ الکترونیکی را دستور کار دارد که در سطح کشور عملیاتی شده و بیش از ۹۸ درصد در استان اجرا شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از لحاظ استقرار نسخه نویسی الکترونیکی نیز حوزه درمان در بخش خصوصی همکاری خوبی داشته و در این مورد مشکلی نداریم.
شیویاری یاد آور شد: باید زیر ساخت‌های لازم در مطب و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی فراهم شود تا نسخه نویسی الکترونیکی محقق شود.