زنگ خطر برای صهیونیستها در کرانه باختری به صدا درآمده است

به گزارش سردبیر پرس، یک منبع امنیتی بلند پایه اسرائیلی در گفتگو با رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت اعلام کرد: عملیات حمله به اردوگاه جنین در روز گذشته زنگ خطر و نقطه عطفی در وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی به شمار می‌رود.درگیری‌های جنین بی سابقه بوده و زنگ خطر را برای نهادهای امنیتی اسرائیلی […]

به گزارش سردبیر پرس، یک منبع امنیتی بلند پایه اسرائیلی در گفتگو با رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونت اعلام کرد: عملیات حمله به اردوگاه جنین در روز گذشته زنگ خطر و نقطه عطفی در وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی به شمار می‌رود.درگیری‌های جنین بی سابقه بوده و زنگ خطر را برای نهادهای امنیتی اسرائیلی به صدا درآورد اما شرایط همچنان با آغاز انتفاضه سوم فاصله دارد.
این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با این روزنامه عبری زبان ضمن اشاره به خطر تحریک جامعه در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: تصاویر عملیات‌های تیراندازی یا به نمایش درآمدن صحنه‌های هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی برای مخاطبان واکنش‌های خشونت آمیزی را در قالب عملیات‌های جدید در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: با وجود وخامت اخیر اوضاع امنیتی اما همکاری‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین در دوره اخیر تقویت شده است.
این منبع امنیتی به استفاده از پهپادهای تهاجمی در جریان عملیات حمله به اردوگاه جنین اشاره کرده اما در مورد اینکه آیا این تجهیزات برای شلیک موشک یا رصد میدانی استفاده شده توضیحی ارائه نکرد.
در بخش دیگری از گزارش یدیعوت آحرونوت آمده است شامگاه روز گذشته نشستی در مقر فرماندهی ارتش در شهرک بیت ایل در نزدیکی رام الله برگزار شده که در آن راهکارهای جلوگیری از انتشار موج تنش به شهرهای میانی و جنوبی کرانه باختری مورد بررسی قرار گرفته است.
این روزنامه افزود: در این نشست بر ضرورت ایجاد شرایط تمایز میان مناطق مختلف از طریق سیاست چماق و هویج و ارائه تسهیلات به مناطق آرام و سخت گیری به مناطق پر تنش تاکید شد.
نگرانی عمیق واشنگتن از حوادث کرانه باختری
از سوی دیگر ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به خطرناک بودن تحولات کرانه باختری اشغالی هشدار داده و از نگرانی عمیق دولت این کشور از انفجار اوضاع در این منطقه خبر داد.
پرایس در کنفرانس خبری خود در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: به شدت نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری نگران هستیم. تنها در سال جاری بیش از ۱۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و بیش از ۳۰ فلسطینی دیگر در غزه کشته شده‌اند و این در حالی است که بیش از ۲۰ اسرائیلی دیگر نیز در عملیات‌های چریکی کشته شده‌اند.همه طرف‌ها را به انجام اقدامات لازم برای آرامش اوضاع و بازگشت ثبات به منطقه دعوت کرده و این به نفع تمام اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: چنانچه پیش از این گفتیم تمام طرف‌ها را به مهار خشونت فرا می‌خوانیم. آمریکا و شرکای بین المللی دیگر برای کمک کردن برای تحقق این هدف آمادگی دارند ولی ما نمی‌توانیم اقدامات حیاتی طرف‌های درگیر برای کاهش شدت خشونت‌ها و بازگشت آرامش را انجام دهیم.
مقامات رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه به اردوگاه جنین حمله‌ور شده که در جریان آن ۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۴ نفر دیگر مجروح شدند علاوه بر آنکه در این حمله فعالان فلسطینی نیز مورد بازداشت قرار گرفتند.
این جدیدترین عملیات نظامی اشغالگران در منطقه‌ای است که تقریباً همه روزه صحنه درگیری میان نیروهای اشغالگر اسرائیلی و فلسطینیان در ماه‌های اخیر است

منبع : مهر نیوز